تکرار روزهای بدون فوتی و بستری در استان

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: با صفر شدن دوباره فوت مبتلایان برای چهل و هفتمین روز در سال جاری، مجموع جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در استان اردبیل در مدت ۲۶ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۸۰۲ نفر باقی ماند.

علی محمدیان اردی همچنین آمار مبتلایان بستری همزمان کووید.۱۹ در استان اردبیل را ۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار پایین رقم ثبت شده طی ۲ سال گذشته است.

وی همچنین بیان کرد: در ادامه روند کاهشی شیوع کرونا، شمار بستری مبتلایان بدحال کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان طی شبانه‌روز گذشته به ۶ نفر و تعداد افراد ترخیص شده بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان نیز به یک نفر رسید.

محمدیان افزود: هم‌اکنون شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی و خلخال در وضعیت آبی و شهرستان‌های نیر، نمین، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر و سرعین در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

وی با اشاره به تزریق ۲ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۶۸۷ دُز واکسن نوبت اول، دوم و سوم در استان اردبیل، نرخ تزریق نوبت اول واکسن کرونا در این استان را ۱۰۰ درصد جمعیت هدف معادل ۹۶۸ هزار و ۴۵۶ دُز اعلام کرد و  نرخ تزریق نوبت دوم در استان اردبیل را حدود ۹۰ درصد معادل ۸۵۶ هزار و ۸۰۱ دُز ذکر کرد و گفت: این استان در تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا، در رده استان اول و دوم کشوری قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: دُز سوم واکسن کرونا برای ۴۰۱ هزار و ۴۳۰ نفر از شهروندان این استان تزریق شده که معادل ۴۳ درصد جمعیت هدف تعیین شده برای دریافت این نوع واکسن است.

وی افزود: تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا و کاهش شدت بیماری بسیار مهم است و همه مردم باید این دُز را تزریق کنند تا هم خود این افراد به ویروس کرونا مبتلا نشوند و هم سبب آلوده شدن دیگران نشوند.

 

کدخبر: 783239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟