داستان دلخراش ستایش / دختربچه‌ای که به دست همسایه‌اش به قتل رسید

به گزارش رکنا، همه‌چیز از مفقود شدن دختری ۵ ساله در ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ در شهر ورامین آغاز شد. دخترک که برای خرید بستنی به مغازه رفته بود، در راه بازگشت برای همیشه توسط فردی آشنا ناپدید می‌شود. پسر ۱۶ ساله‌ی همسایه، ستایش را به داخل خانه کشانده بود.

پس از مدت کوتاهی از نبود ستایش ، مادرش متوجه غیبت او شد. با حضور پدر در کلانتری، گزارش مفقودی این دختر به پلیس ارائه شد. خانواده به سرعت تصاویر ستایش را با عنوان «گمشده» در سراسر محله پخش کردند، اما حادثه‌ای بسیار تاریک‌تر از آنچه خانواده تصور میکردند در حال رخ دادن بود.

با گذشت ۳ روز و نبود حتی کوچک‌ترین سرنخی از وجود ستایش، یکباره با حضور مردی میانسال در کلانتری، امیرحسینِ ۱۶ ساله که همسایه‌ دیوار به دیوار خانواده قریشی بود دستگیر و جسد تجزیه شده‌ی ستایش به شکل ناراحت کننده ای کشف شد. با دستگیری امیرحسین روند بررسی ماجرا به سرعت آغاز شد.

در همان بررسی های اولیه مشخص شد که از مرگ دخترک بیش از ۴۸ ساعت می گذرد و همان روزی که ربوده شده بود توسط قاتل پس از تجاوز به قتل رسیده. همچنین تمام این مدت امیرحسین سعی داشته جسد بی‌جان ستایش را به‌وسیله اسید، کاملا بسوزاند اما در ادامه به دلیل عذاب وجدان منصرف می شود.

‌البته عذاب وجدان همان دلیل اصلی دستگیری قاتل هم بود. امیرحسین پس از درک عمق فاجعه، برای ناپدید کردن جسد، ماجرا را با یکی از دوستانش در میان گذاشت، اما پدر دوستش از اقدام او باخبر شد و بلافاصله موضوع را به پلیس گزارش کرد.با این حال، سوال اصلی این است که انگیزه امیرحسین چه بوده؟

‌برای بررسی انگیزه و دلایل امیرحسین برای ارتکاب جرم باید به روز حادثه برگردیم، خودش می گوید چندسالی بود که هر روز از مشروبات الکلی استفاده می کرده و روز حادثه هم تحت تاثیر الکل بوده اما این قضیه هیچوقت به اثبات نرسید. اما دومین انگیزه این قاتل پس از بررسی گوشی موبایلش کشف شد.

‌او در کانال های غیراخلاقی و کودک‌آزاری در تلگرام عضو بوده و تحت تاثیر ویدیوها و فشارجنسی این عمل را انجام داده. با شروع روند دادگاه، متهم تمام اتهامات را پذیرفت و اظهار پشیمانی کرد اما خانواده قریشی درخواست اشد مجازات را داشت.

‌در جریان دادگاه، کودک بودن مجرم و سن او مطرح شد اما دادگاه معتقد بود که امیرحسین متوجه عملش بوده و باید به جرم قتل ستایش به اعدام محکوم شود، البته این اتفاق هم افتاد اما به دلیل اینکه مجرم در زمان جرم ۱۶ ساله بود اجرای حکم به زمانی دیگر موکول شد تا زمانی که قاتل ۱۸ ساله شود.

سرانجام امیرحسینِ ۱۸ ساله در تاریخ ۱۴ دی ۱۳۹۶ به جرم قتل ستایش قریشی در زندان رجایی شهر اعدام شد.

کدخبر: 1038126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟