اخبار مهم بورس امروز و یک هفته اخیر

 

شاخص بورس 8 هزار واحد افت کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۸ هزار واحدی روبرو شد.

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از 5میلیارد و 780میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر 4هزار و 251میلیارد تومان در بیش از 110هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 8175واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 146هزار و 848واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فملی، فولاد و وبملت شد و در مقابل نمادهای معاملاتی فجر، کچاد و وپارس با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2 میلیارد و 424میلیون ورقه به ارزش 8هزار و 162میلیارد تومان در 68هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 46واحد افت کرد و در ارتفاع 22هزار و 263واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی آریا، فصبا و هرمز شد و در مقابل نمادهای معاملاتی حسینا، فصبا و نیان بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

دامنه نوسان بورس و فرابورس مثبت و منفی یک درصد تعیین شد

بر اساس مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار دامنه نوسان بورس و فرابورس مثبت و منفی یک درصد تعیین شد.

پیرو برگزاری جلسه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات ابتدایی صبح روز شنبه، مقرر شد؛ براساس بند 11 ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار، با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار،دامنه نوسان همه نمادهای سهام و حق تقدم سهام و صندوق‌های سهامی مختلط قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس به مثبت و منفی یک درصد محدود شود.

گفتنی است، حجت الله صیدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در مورد حوادث لبنان، در حال پی‌گیری و رصد جزئیات و آثار آن بر بازار هستیم و امیدوارم شایعات پخش شده از شب گذشته، صحت نداشته باشد.

اطمینان داشته باشید که لحظه‌به‌لحظه برخط و به‌گوش هستیم و  تصمیم مناسب را در خصوص چگونگی معاملات، به‌موقع و با مشورت  خواهیم گرفت.

کدخبر: 572952 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی