بررسی و مقایسه اعتبار صرافی اکس تی با سایر صرافی های ارز دیجیتال خارجی
  • امنیت بالا و احراز هویت دو مرحله‌ای
  • پشتیبانی از ارز‌‌های دیجیتال متنوع
  • خدمات معاملاتی پیشرفته
  • کارمزدهای معاملاتی پایین
  • پشتیبانی و خدمات مشتریان ۷/۲۴

‌با داشتن این ویژگی‌ها ‌‌صرافی XT به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های بزرگ معاملات ارز دیجیتال، توجه بسیاری از کارشناسان و وب‌‌سایت‌های معتبر حوزه بلاک‌چین و کریپتوکارنسی را به خود جلب کرده است. همچنین بررسی این صرافی از دیدگاه‌های مختلف همچون حجم معاملات، تعداد کاربران، امنیت، امکانات و خدمات ویژه می‌تواند به ارزیابی کلی از اعتبار و جایگاه آن در بازار کمک کند.

بنابراین اگر فهرستی از نام صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال در مقابل شما قرار گرفته است، احتمالا شناخت ویژگی‌های XT از دید معتبرترین وب‌سایت‌ها به شما کمک می‌کند تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری در مورد محل سرمایه‌گذاری و ذخیره‌سازی دارایی‌‌های خود بگیرید.

معیارهای ارزیابی میزان اعتبار صرافی ارز دیجیتال

به‌طور کلی برای پیدا کردن پاسخ سوال «آیا یک صرافی ارز دیجیتال معتبر است یا خیر»، باید آن را از نظر عوامل بسیاری مورد ارزیابی قرار داد که نشان‌دهنده میزان اعتماد کاربران و حفظ امنیت دارایی‌های آن‌ها باشند. ازجمله مهم‌‌ترین این عوامل می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • حجم معاملات: حجم بالای معاملات نشان‌دهنده اعتماد بیشتر کاربران و نقدینگی بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال است.
  • تعداد کاربران: تعداد زیاد کاربران فعال نشان‌دهنده محبوبیت و اعتماد بالای افراد به یک پلتفرم معاملاتی است.
  • امنیت بالا: امنیت در صرافی‌ها به استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند رمزنگاری SSL، احراز هویت دوعاملی (2FA) و «ذخیره‌سازی سرد» (Cold Wallet) وابسته است.
  • تنوع ارز‌های دیجیتال: تنوع ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها به کاربران امکان می‌دهد سبد سرمایه‌گذاری خود را متنوع کنند. صرافی‌هایی با تعداد بیشتری ارز، فرصت‌های معاملاتی گسترده‌تری ارائه می‌دهند و کاربران بیشتری جذب می‌کنند.
  • موقعیت قانونی و رگولاتوری: در بازار ارز دیجیتال، موقعیت قانونی به معنای داشتن مجوزهای لازم و رعایت استانداردهای رگولاتوری مانند شفافیت مالی و مبارزه با پولشویی است. البته قوانین متفاوت هر کشور بر فعالیت صرافی‌ها و سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد.

بررسی این معیارها به شما کمک می‌کند یک صرافی را از لحاظ اعتبار و کارایی با سایر گزینه‌ها مقایسه کنید. در ادامه، صرافی XT را از نظر معیارهای بالا بررسی می‌کنیم.

حجم معاملات و نقدینگی بالا

طبق گزارش‌ها و اطلاعات به‌دست‌آمده از وب‌‌سایت‌های معتبر مانند CoinMarketCap، حجم معاملات صرافی ایکس تی در بازار اسپات به بیشتر از ۷ میلیون دلار در ۲۴ ساعت و رتبه ۲۴ و در بازار مشتقات و معاملات فیوچرز، به رقم ۱۲ میلیارد دلار در ۲۴ ساعت رسیده است. این اعداد نشان‌دهنده محبوبیت این پلتفرم میان معامله‌گران و تریدرهای حرفه‌ای است. به‌علاوه، این صرافی توانسته در سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری در این حوزه داشته باشد که همین امر بر اعتبار آن افزوده است.

https://file.tesmino.ir/images/2024/09/images_1727080237_66f1272d2e640.jpg

امتیاز امنیتی بالا

بر اساس بررسی‌های انجام‌شده توسط وب‌سایت CERLive صرافی ایکس تی دات کام از ۱۰۰ نمره امنیت، امتیاز ۷۷ کسب کرده و درجه امنیتی BBB را به خود اختصاص داده است. بر اساس گزارش همین وب‌سایت، صرافی XT، در تست رخنه امنیتی امتیاز کامل را گرفته و از نظر معیار تامین امنیت برای کاربران به امتیاز ۹۴ از مجموع ۱۰۰ نمره رسیده است. در بخش دیگر این گزارش نیز ذکر شده که صرافی ایکس تی، از قوانین ضدپولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم پیروی می‌کند. استفاده از رمزنگاری SSL، کیف پول سرد و احراز هویت دو مرحله‌ای ازجمله ویژگی‌های امنیتی این پلتفرم است و البته از یک لایه اضافه سوم جدید در سازوکار امنیتی خود استفاده می‌کند.

https://file.tesmino.ir/images/2024/09/images_1727080237_66f1272d31ff6.jpg

تعداد بالای کاربران

بر اساس گزارش وب‌سایت کوین مارکت کپ، صرافی XT در حال حاضر به بیشتر از ۶ میلیون کاربر ثبت‌شده خدمات و امکانات خود را ارائه می‌کند. در بخش دیگر این گزارش، تعداد کاربران فعال ماهیانه این پلتفرم بیشتر از ۵۰۰ هزار نفر و بیشتر از ۴۰ میلیون کاربر در اکوسیستم ایکس‌تی دیجیتال دارد. تعداد بالای کاربران نشان‌دهنده اعتماد زیاد کاربران به این پلتفرم است و اثبات‌کننده این موضوع است که صرافی XT توانسته از جایگاه بسیار خوبی بین کاربران مبتدی و حرفه‌ای بهره‌مند شود.

پشتیبانی از ارز‌های دیجیتال متنوع

بر اساس داده‌های موجود در بستر XT و گزارش وب‌سایت‌هایی مانند BitDegree، این صرافی از بیش از ۸۸۰ رمزارز متنوع و حدود ۱۲۰۰ جفت‌ارز معاملاتی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن، این صرافی بازارگاهی برای خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال و آثار هنری در قالب «توکن‌های غیر‌قابل تعویض» (NFTs) فراهم کرده است تا کاربران بتوانند آزادی عمل بالایی در انجام معاملات خود داشته باشند. بنابراین صرافی‌‌هایی که فقط از تعداد محدودی از ارز‌ها پشتیبانی می‌کنند، ممکن است مخاطبان کمتری داشته و در نتیجه کمتر معتبر به نظر برسند.

تنوع بسیار بالای ارز‌های دیجیتال و حجم بالای معاملات اسپات و فیوچرز در XT نشان‌دهنده نقدینگی متوسط و روبه‌رشد این صرافی است که به تریدرها کمک می‌کند بدون اثرگذاری قابل‌توجه روی قیمت‌ها، ارز‌های دیجیتال را خرید و فروش کنند.

شفافیت و رگولاتوری

بر اساس آنچه در گزارش‌های وب‌سایت‌هایی مانند CoinMarketCap و CoinGecko آمده است، دفتر مرکزی صرافی XT در سنگاپور واقع شده است و شرکت XT BLOCKCHAIN به‌عنوان شرکت تابع آن در امارات متحده عربی قرار گرفته است. این صرافی از قوانین ضد پولشویی AML و CTF تبعیت می‌کند و با مجوزی که از DMCC دارد، ضمانت دارایی‌ها و وجوه کاربران خود را به‌طور کامل بر عهده گرفته است. به‌طور کلی، صرافی‌هایی که با مقررات مالی و دولتی مطابقت دارند و شفافیت کافی را ارائه می‌دهند، اعتبار بیشتری دارند.

با توجه به موارد بالا، می‌توان با اطمینان گفت صرافی XT از نظر اعتبار، در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

علاوه بر همه این موارد، ذکر این نکته لازم است که به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های معاملاتی معتبر و مشهور، صرافی XT برای ایرانیان هم قابل استفاده است و تریدرهای ایرانی می‌توانند با و بدون احراز هویت (با امکانات محدودتر) از این پلتفرم استفاده کنند. هر چند، احراز هویت در این صرافی با توجه به اینکه با صراحت اعلام شده است XT از قوانین بین‌المللی پیروی می‌کند و به کاربران ایرانی سرویس نخواهد داد ممکن است ریسک‌هایی را به دنبال داشته باشد و محدودیت‌هایی که عدم احراز هویت به دنبال دارد برای بسیاری از تریدرها حائز اهمیت نیستند.

کدخبر: 1044446 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟