پنالتی پرسپولیس درست نبود!؟ / دقیقه 90 ورق برگشت

به گزارش رکنا، دربی 104 می توانست یکی از جنجالی ترین و دیدنی دربی های سال های اخیر باشد. از طرفی حضور 5 یاغی در ترکیب دو تیم که کم سابقه بود و از طرف دیگر اسکواد تکمیل و گرن قیمت هر دو تیم انتظار ها از دربی 104 را بالا برده بود. اما بازی مهم هفته ششم در اراک سر و بی روح با موقعیت های نصفه و نیمه دو تیم که با بی دقتی و گاهی بدشانسی گل نمی شد همه را نا امید کرد. در فاصله چند دقیقه به پایان بازی همه از تساوی دو تیم بزرگ پایتخت ناراضی بودند که با اعلام خطای پنالتی رامین رضاییان بر روی سعید مهری ورق برگشت. در نهایت دو یاغی قرمز و آبی تاثیرگذار ترین بازیکنان در نتیجه بازی که جذابیت های چندانی نداشت بودند. پنالتی پرسپولیس در دربی 104 شاید یکی از معدود صحنه هایی باشد که هیچ کس در درست بودن آن شک نداشت و اعتراض های بی مورد و مصاحبه های درباره داوری و به نفع گیری صورت نگرفت. داوری بی نقص بیژن حیدری و تیم داوری یکی از نکات قابل توجه و مورد تحسین اهالی فوتبال در شب گذشته بود. تشخیص درست کمک داور در عدم اعلام آفساید وحید امیری در صحنه خطای پنالتی نقطعه عطف این داوری بود. بیژن حیدری بر خلاف دیگر داورهایی که دربی را سوت زده بودند بازی را از تب و تا نیانداخت و عملکرد بی نقصی در سوت ها داشت. بسیاری از کارشناسان داوری نیز نظر بیژن حیدری و تیمش در تشخیص پنالتی را صحیح دانستند تا هیچ حرف و حدیث اضافه ای درباره ناداوری باقی نماند.

به هر جهت پرسپولیس گاریدو که به عقیده بسیاری بازی نسبتا بهتر و حساب شده تری نسبت به حریف دیرینه اش داشت، فاتح دربی مهم و حساس اراک شد تا سرنوشت نکونام و استقلال در هاله ای ابهام و شک و تردید قرار بگیرد.

پنالتی پرسپولیس

پنالتی پرسپولیس

نظر کارشناسان داوری درباره پنالتی پرسپولیس

 محمدرضا ابوالفضلی: مدافع استقلال با بی‌احتیاطی کامل و‌ بدون اینکه در دفع توپ موفق عمل کند، با پا بر روی‌ زانوی مهاجم مرتکب خطا شده و‌ وی را سرنگون می‌نماید لذا پنالتی اعلام شده کاملا صحیح می‌باشد.

 محمدحسین ترابیان: توپ برگشتی دروازه‌بان توسط بازیکن مهاجم که از پشت خط، دفاعی وارد محوطه جریمه شد کنترل و در ادامه بازیکن مدافع با بی‌احتیاطی و خطای لگد زدن باعث سرنگونی مهاجم درون محوطه گردید و مرتکب خطای پنالتی شد. اعلام پنالتی بدون جریمه شخصی تصمیم صحیح داور.

 مهدی عالیقدر: مدافع آبی با بی‌احتیاطی زانوی مهاجم را می‌زند و پنالتی به درستی توسط داور اعلام گردید.

 ابراهیم میرزابیگی: بازیکن استقلال پای بازیکن پرسپولیس را زد و پنالتی به درستی اعلام شد.

 تورج حق‌وردی: اعلام پنالتی از سوی داور درست بود. مدافع استقلال پای مهاجم را زد.

 بابک وسیله‌بر: مهاجم در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شده و توسط مدافع با خطای بی‌احتیاطی متوقف شد که داور به درستی اعلام ضربه پنالتی کرده که از اتاق VAR نیز مورد تایید قرار گرفت. در ضمن اجرای ضربه پنالتی طبق قوانین صحیح بود.

سعید علینژادیان: تصمیم صحیح داور در اعلام پنالتی که بازیکن مدافع با بی‌احتیاطی باعث سرنگونی مهاجم می‌شود.

کدخبر: 1044804 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ریحانه عابدینی
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی