تغییر چهره خیابان‌های تهران با کاهش تعداد کیوسک‌ها / سالانه 2 درصد از تعداد کیوسک های تهران کم می شود

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورا در دویست و شصت و دومین جلسه رسمی شورا در خصوص یک فوریت طرح «کاهش کیوسک‌ها در سطح شهر تهران»، گفت: یک فوریتی با حدود 15 امضا در ارتباط با کیوسک‌ها و دکه‌ها امضا شده است. در بودجه امسال قید شده بود که هر ساله به میزان 2 درصد از تعداد این کیوسک‌ها کاسته شود که البته به تازگی شاهد پدیده جایگزین دیگری هستیم یعنی هر کیوسکی که حذف می‌شود به  جای آن یک اغذیه فروشی در قالب کانتینر جایگزین می‌شود که اینها نیز باید به طرح اضافه شود. 

وی افزود: با شرایط نامناسب و شلوغ خیابان‌های تهران، دیگر فضایی برای کیوسک باقی نمی‌ماند لذا پیشنهاد شد هر ساله 2 درصد از تعداد آن‌ها کاسته شده و در متن بودجه نیز لحاظ شود بنابراین بنا شد این موضوع در قالب یک فوریت مطرح و بررسی شود. 
حبیب کاشانی، خزانه دار و عضو شورا در قالب تذکری اظهار داشت: پیش از هر چیزی در ابتدا باید طرح جامعی از این موضوع ارائه شود چرا که ما با این اقدام در واقع معیشت افراد را هدف گرفته و زندگی چندین خانوار را با مشکل مواجه می‌کنیم بنابراین درخواست می‌شود با ارائه طرح جامع این قشر آسیب پذیر با مشکلات بیشتری روبه رو نشود. 
چمران در پاسخ به تذکر کاشانی توضیح داد: مطالعات وبررسی‌های لازم در این باره انجام شده است نه تنها در مورد کیوسک‌های حاشیه خیابان‌ها بلکه حتی در خصوص آن دسته از کیوسک‌هایی نیز که در داخل پارک‌ها مستقر شده‌اند، در این مورد که چه کسی مسئولیت آن‌ها را بر عهده دارد مورد بررسی قرار گرفته است. 
در جریان بررسی این طرح، مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به ابلاغ مصوبه‌ای به تمام مناطق و شهرداری‌ها در این خصوص، اظهار داشت: بر اساس این مصوبه قرار شد تمام این کیوسک‌ها در سامانه‌ای بارگذاری شده که در سامانه شفافیت قابل رویت باشد و تمام فرایند به کار گیری این کیوسک‌ها در سامانه مذکور ثبت شود تا نظارت واحدی صورت گیرد. 
چمران بار دیگر در توضیحاتی تکمیلی بیان کرد: اگر قرار است خیابانی برای این منظور مرود استفاده قرار گیرد، باید دست کم در یک مرجع رسمی تصویب و تایید شود نه اینکه مدیری با تصمیم شخصی اقدام به انجام این کار کند. 
گفتنی است یک فوریت طرح کاهش کیوسک‌ها در سطح شهر تهران به اتفاق آرای اعضاء به تصویب رسید.
کدخبر: 1040844 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟