مسدود شدن دید قبور شهدا با احداث یک سوله در بهشت زهرا(س)

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران، در صحن شورای شهر طی تذکری گفت: تذکرم در رابطه با بند هشت ماده 80 قانون اختیارات و وظایف شورا و انتخاب شهردار است که قانون در اینجا تصریح می کند یکی از وظایف شورای اسلامی شهرها نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه‌ها و دارایی های نقدی، جنسی و اموال منقول و غیر منقول شهرداری و همچنین نظارت بر حساب، درآمد و هزینه آنهاست. گزارشی به بنده رسیده بود در خصوص این که از موزه امام علی (ع)  تعداد 30 عدد تابلوی ارزشمند هنری با صورت جلسه‌ای با عنوان برگزاری نمایشگاه به مجموعه‌ای در خارج از شهرداری به امانت واگذار شده است؛ اما بعد از چند ماه ضمن این که این نمایشگاه برگزار نشده، این تابلوهای ارزشمند و هنری به موزه امام علی (ع) که وابسته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری است برگشت نشده است. مسئولین این موزه هم خیلی پیگیری کردند که این تابلوها برگردد، اما جواب تلفن‌هایشان را هم ندادند. 

او ادامه داد: بنده در تاریخ 10 مرداد 1403 به سازمان فرهنگی هنری شهرداری نامه ای زدم و خانم‌معدنی پور هم یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی را مأمور کرده بود این موضوع را پیگیری کند. از ایشان هم پیگیری کردم که تا این لحظه پاسخی به ما داده نشده است. من نامه عادی زدم که گزارشی از کم و کیف این جریان به شورا ارسال شود؛ ولی نه تنها گزارش نیامد و پاسخ بنده داده نشد، بلکه حتی پاسخ صریح و روشنی به عضو محترم کمیسیون فرهنگی شورا هم داده نشده و ما نگران هستیم؛ چون فقط یکی از این تابلوها حدود 30 میلیارد تومان ارزش داشته است. تابلوها علاوه بر این که ارزش مادی دارند؛ ارزش معنوی‌شان برایمان خیلی مهم تر از ارزش مادی‌شان است و لذا وظیفه خود دانستم که بنا به استناد این بند ماده قانون به شهرداری تهران تذکر بدهم تا پیگیری کنند و این تابلوها که ارزش معنوی و مادی بالایی دارند به موزه امام علی مسترد شود. 
امانی در ادامه گفت: تذکر دومم در رابطه با ساخت و سازی است که در بهشت زهرا شروع شده است. در کنار قطعه 53 شهدای دفاع مقدس سوله‌ای با دهانه 12 متر، طول 40 متر و مساحت 500 متر مربع در حال احداث است و چون دو طبقه است و حدود هشت متر ارتفاع دارد جمعا هزار متر مربع سوله در آنجا ساخته می‌شود که در مرحله فنداسیون است و سقف و بدنه اش هم زدند و در حال دیوارچینی هستند و بخشی از پارکینگ قطعه شهدای دفاع مقدس را به سوله تبدیل می کنند. احداث این بنا جلوی دید قبور مطهر شهدا را گرفته و جلوه بصری نامناسبی در آنجا ایجاد کرده است که هم موجب رنجش خانواده معظم شهدا و ایثارگران شده و هم شهروندان در این رابطه معترضند.
این عضو شورای شهر تهران گفت: گفته شده در آنجا 10 ایستگاه فرهنگی صلواتی فعالند و قرار است این ایستگاه‌ها به این سوله منتقل شوند و اگر این اتفاق بیفتد، چون در سطح بهشت زهرا اقدامات داوطلبانه مردمی زیاد داریم، بقیه هم متوقع می‌شوند که برایشان سوله زده شود. ضمن این که مصوبه‌ای از هیئت وزیران در سال 93 داریم که تصریح می‌کند هر گونه ساخت و ساز و جا‌به‌جایی قبور شهدا یا در پیرامون قبور شهدا حتما باید با کسب مجوز از بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور باشد. تذکر می دهم تا هم مدیران عالی شهرداری در جریان قرار بگیرند و هم تا زمان تعیین تکلیف این موضوع دستور فوری جهت توقف احداث این سوله را بدهند و مجوزهای لازم را بررسی کنند و اگر اشکالاتی که گفتم وارد است حتما نسبت به برچیدن این سوله و عدم اجازه برای احداث سوله‌های مشابه در اطراف مزار مطهر شهدا اقدام کنند.
کدخبر: 1040815 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟