۶۹ درصد جانباختگان و مجروحین تصادفات رانندگی عابرین پیاده هستند / توقیف 571 خودروی متخلف و دردسرساز + فیلم

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا، سردار حمید هداوند صبح امروز در حاشیه نمایشگاه ششمین طرح ایمنی و آرامش پلیس راهنمایی ورانندگی که طی ۷۲ساعت در استان البرز اجرایی شده است با اشاره به اینکه در لین طرح ۵۷۱ دستگاه خودرو به خاطر تخلفات حادثه آمیز توقیف وبه پارکینگ منتقل شد.

وی همچنین از توقیف  ۱۸۵ دستگاه موتور سیکلت متخلف طی سه روز گذشته توسط پلیس راهنمایی و رانندگی خبر دادو افزود:این طرح به طور قطع به صورت شبانه روزی برای برخورد با متخلفین و افرادی که باعث سلب آسایش شهروندان می شوند ،ادامه خواهد داشت وخودروهای آنها به مدت معینی توقیف و به پارکینگ منتقل خواهد شد.

قاچاق خودرو

فرمانده انتظامی استان البرز درادامه به آمار توقیفی های خودرو طی ۴ ماهه ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود :در این مدت ۱۸هزار و۹۵۱ دستگاه خودرو و ۳هزار و ۳۶۲ موتور سیکلت به خاطر تخلفات رانندگی توقیف شده است.

وی گفت: ۴۳۲دستگاه خودرو دراین مدت به خاطر دور دور کردن در خیابان‌های البرز توقیف شده اند.

هداوند همچنین از ارائه بیش از ۳میلیون خدمات پلیس راهور در بخش های شماره گذاری ،صدور گواهینامه واجرائیات در این مدت خبر داد و گفت:در ۴ماه ابتدایی سال جاری ۲۱ درصد جانباختگان تصادفات رانندگی کاهش داشته است.

ویدر ادامه گفت:تصادفات جرحی نیز در مقایسه با ۴ماه ابتدایی  سال گذشته کاهش ۳۶درصدی را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه ۶۹درصد متوفیان و مجروحین تصادفات رانندگی را عابرین پیاده به خود اختصاص داده اند به مردم توصیه کرد در عبور از معابر بیشترنکات ایمنی را رعایت کنند .همچنین بخ رانندگان توصیه کرد باتوجه به افزایش نرخ جریمه های رانندگی قوانین راهنمایی ورانندگی را رعایت کنند و از تخلفات جدا خودداری کنند.

کدخبر: 1026088 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟