راه اندازی مرکز جامع درمان سرطان در البزر + جزئیات استفاده از خدمات

به گزارش رکنا، دکتر شهرام صیادی روز دوشنبه ۱۹ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: جامعترین مرکز خدمات بیماران سرطانی در استان پس مراحل نهایی نصب و راه‌اندازی دستگاه تشخیص سرطان گامانایف تقریبا تا دو ماه آینده در بیمارستان امام علی(ع)  آغاز به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به علت  تاخیر در راه‌اندازی دستگاه گامانایف گفت: این دستگاه که قادر است با استفاده از تکنولوژی نوین خود تشخیص و درمان سرطان را سرعت ببخشد، استانداردها و مجوزهایی را برای نصب و راه‌اندازی نیاز داشت که باید اخذ  شده و این پروسه زمان بر بوده است. همچنین مراحل نصب آن باید با نظارت دستگاه‌های ذیربط و متخصصین ویژه انجام  شود.

صیادی  ادامه داد: در حال حاضر با تمام مشکلات و فراز و نشیب‌ها این دستگاه به استان تخصیص داده شده و نصب سورس آن به زمان نیاز دارد که  پس طی مراحل نهایی این مرکز با تعرفه دولتی آماده خدمت رسانی به مردم استان و هم در سطح کشور  خواهد بود.  این مرکز دولتی تنها مرکزی است که بیماران قادر خواهند بود با بیمه‌های پایه از این خدمات آن استفاده کنند.

وی در ادامه در مورد بهبود شاخص‌های عملکرد بیمارستان‌های استان اظهار کرد: یکی از شاخص‌های عملکرد بیمارستانی ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی است و از این نظر دومین استان کشور هستیم. در حال حاضر استان البرز از نظر ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی بعد از تهران بالاترین مقدار را در کشور دارد و این ضریب حدود  ۷۶.۲ درصد  است. این مقدار با توسعه امکانات درمانی و افزایش  اعتماد باید به ۱۰۰ درصد برسد.

وی با اشاره به نظارت بر بیمارستان‌ها و پزشکان در اخذ مبالغ بیش از انتظار گفت: مشکلاتی در بخش بیمارستان‌ها وجود دارد اما در این مورد هیچ اغماضی وجود ندارد و اجازه نمی‌دهیم که خدمتی در استان مختل شود و درصد کمی، خدمات خوب  کادر و مراکز درمانی در استان را خدشه‌دار کنند.

صیادی در رابطه با برون سپاری خدمات درمانی در استان گفت: یکی از مشکلات ما در استان برون سپاری‌های مربوط به برخی خدمات درمانی مثل داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها بوده که آسیب زیادی را ایجاد کرده بود، طی این مدت تلاش شد این برون سپاری مجددا به بخش دولتی و دانشگاه بازگردانده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی درباره توسعه بیمارستان‌های استان  بیان کرد: بیمارستان شهید سلیمانی  پیشرفت اندکی داشت که با پیمانکاری جدید  طی ۱۲ ماه پروژه به اتمام رسید. همچنین با راه‌اندازی بیمارستان سید الشهدا در حال حاضر ۸۰ درصد ضریب اشغال تخت در این مرکز داریم. بیمارستان کمالشهر هم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: در مورد بیمارستان طالقان وظیفه دانشگاه تجهیز بیمارستان و تامین نیرو بوده است نه ساخت آن. ولی با این شرایط و مشکلاتی که در مورد زمین با آن مواجه بودیم تا ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم.

کدخبر: 1038874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟