مسکن ملی رویای بی خانمان هایی که به کابوس تبدیل شد ! + فیلم انتقاد تند خبرنگار رکنا رودرروی معاون بذرپاش

به گزارش رکنا، خبرنگار رکنا در این نشست و خطاب به معاونین و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، گفت: طبق آخرین گزارشات وزارت راه و شهرسازی 2.5 میلیون مسکن در حال ساخت است که در هیچ کدام از این پروژه ها حضور نداشتیم و نمی دانیم در چه مرحله ای بوده و چه مشکلاتی دارند. خبرنگار رکنا طی یکسال گذشته تا امروز گزارشات متعددی از مشکلات پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان تهران از هشتگرد و  واوان، رباط کریم، دماوند، پاکدشت، نصیرشهر، پردیس، پرند و چند پروژه در شهرستان های کازرون و اصفهان تهیه کرده است که اغلب آنها هنوز مشکل دارند و به مرحله تحویل با سکونت منتهی نشده اند. برخی از این پروژه ها بعد از حدود 5 سال در مرحله گودبرداری و فونداسیون مانده و حتی در مرحله ساخت به پیشرفت مورد نظر و برنامه نرسیده اند، پروژه ای روی قنات ساخته شده است و در حال حاضر پروژه متوقف شده و یا برخی بعد از 4 سال با پیشرفت زیر 50 درصد بدون پیمانکار یا مجبور به تغییر پیمانکار شده اند و همه این مشکلات بدون نامشخص بودن تاریخ تکمیل ، تحویل ، قیمت تمام شده و بدون قرارداد هستند که برای هیچکس مشخص نیست.

بنابراین شعار دادن و وعده و وعیدها تا به امروز کارساز نبوده است. برخی از این پروژه ها قرار بود دهه فجر سال گذشته افتتاح شود. اوایل امسال همان واحدها به صورت نمادین و نمایشی افتتاح شد اما حتی یک واحد تحویل نشد، زیرا اساسا هیچکدام از واحدهای مسکن ملی تکمیل نشده و قابل سکونت نیست. یک واحد مسکن ملی در استان تهران و در دولت سیزدهم تحویل نشد. این در حالی است که خانواده و زندگی متقاضیان بعد از حدود 4 سال در حال فروپاشی است و به طور حتم 60 درصدی که در انتخابات شرکت نکردند، بخشی از متقاضیان مسکن ملی هستند، چون به ما پیام می دهند و می گویند چرا در انتخابات شرکت کنیم، در حالی که دولتمردان به قول خود در ساخت مسکن ملی با متری 2.5 میلیون تومان نه تنها بعد از حدود 4 سال عمل نکردند بلکه حالا باقیمت 15 تا 20 میلیون تومان هنوز در مرحله تحویل با سکونت نیستیم.

متقاضی که طی 4 سال با بدبختی و فروش زندگی 360 میلیون تومان به صورت قسطی و هر بار 10 میلیون تومان و 40 میلیون تومان و .... توانسته آورده خود را تامین کند، حالا مجبور است طی کمتر از دو ماه 360 میلیون تومان یکجا بابت مشاعات و پارکینگ و انباری که در هیچ قراردادی نبوده است پرداخت کند. یک راننده تاکسی و کارگر چطوری می توانند این پول را تهیه کنند؟ وقتی هم با تاخیر می پردازد، تهدید به حذف می شوند و واحد آنها به دیگران که اغلب دلالان هستند واگذار می شود.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پروژه محک دماوند چند متقاضی را حذف کرده است؟ برچه اساسی؟ مگر سال گذشته آقای بذرپاش نگفتند که هیچ متقاضی حذف نمی شود؟ چطوری حذف می کنند؟ چگونه است که پروژه های دیگر متقاضی را حذف نمی کنند و یا متراژ واحد او را کوچکتر می کنند و یا به پروژه دیگر که تکمیل نیست، منتقل می شوند. چطوری می توانید یک آدم را یک شبه از زندگی ساقط کنید؟ آه و ناله این افراد پشت سر شما است.

چگونه است که متقاضی را مجبور به خرید پارکینگ و انباری می کنید؟ چگونه است که واحد 55 متری که مشخص نیست برچه اساسی این واحدهای زیر 75 متری ساخته شده است و قانون و قول های اولیه را زیر سوال برده اید، بابت این واحدها باید متری 20 میلیون تومان و واحدهای 90 متری باید متری 15 میلیون تومان بپردازند! این سلیقه ای رفتار کردن، با زندگی متقاضیان بازی کردن است و این متقاضیان هیچ چیز برای از دست دادن ندارند.

 

هادی عباسی اصل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون مسکن و ساختمان:

هیچ متقاضی از طرح نهضت ملی مسکن حذف نمی شود / حذف شده ها به وزارت راه مراجعه کنند

هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی

بر همین اساس، هادی عباسی اصل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون مسکن و ساختمان در نشست خبری که امروز 12 تیر ماه در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد بخش مسکن در دولت سیزدهم تشکیل شد، در پاسخ به خبرنگار رکنا که در ماه های اخیر چند متقاضی طرح نهضت ملی مسکن از جمله مسکن ملی دماوند توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پروژه ها حذف و واحد آنها به دیگری واگذار شده است، گفت: ما اصلا بنایی بر حذف نداریم و اگر کسی جایی حذف شده است مراجعه کند و ما او را به پروژه باز می گردانیم.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به خبرنگار رکنا که متقاضیان به کجا مراجعه کنند، گفت: متقاضیان حذف شده به دفتر سیداحمد خادمیان، مدیرکل دفتر پایش طرح‌ های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی مراجعه کنند تا ما آنها را به پروژه ها بازگردانیم.

گزارش های دیگر رکنا درخصوص طرح نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف کشور به شهر زیر است:

قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تهران تا 10 برابر وعده های دولت گران شد / متری 14تا 20 میلیون تومان بدون امکانات! (پاکدشت استان تهران)

دلایل بنیاد مسکن برای حذف یک متقاضی مسکن ملی دماوند / یک بام و دو هوای وزارت راه و بنیاد مسکن استان تهران!

*حذف یکی دیگر از متقاضیان مسکن ملی در زمان تحویل آپارتمان توسط بنیاد مسکن / اصل پولم را پس دادند و تمام! (دماوند، استان تهران)

*نامه متقاضیان مسکن ملی به رئیس جمهور شهید! / وضعیت خانه های نیمه کاره ما بعد از این چه خواهد شد؟ (واوان، اسلامشهر، استان تهران)

*نیمی از پروژه های مسکن ملی رباط کریم روی چاه های زیرزمینی و قنات در حال ساخت است! (رباط کریم، استان تهران)

*ظلم بنیاد مسکن به متقاضی مسکن ملی دماوند / پولت را پس بگیر و برو! (دماوند، استان تهران)

*می توانی پرداخت کن، نمی توانی به سلامت! / بدعت جدید وزارت راه در پول گرفتن از مسکن ملی ها! (واوان، اسلامشهر، استان تهران)

*پروژه نهضت ملی مسکن شاهین شهر اصفهان به جای پیشرفت پسرفت داشته/ فقط پول می گیرند و دیگر هیچ! (شاهین شهر، استان اصفهان)

*وضعیت پروژه 600 واحدی مسکن ملی واوان اسلامشهر پس از 4 سال اسفبار است +تصاویر (واوان، اسلامشهر، استان تهران)

*متقاضیان مسکن ملی پاکدشت پورشه سوار نیستند!+ عکس و فیلم (پاکدشت، استان تهران)

*پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر با 40 درصد پیشرفت دهه فجر افتتاح می شود؟ (واوان، اسلامشهر، استان تهران)

*طرح نهضت ملی مسکن کازرون پس از 2 سال فقط یک زمین و دیگر هیچ! / شهرداری کازرون بیشترین همکاری را داشته است (کازرون، استان فارس)

*ظلم مسکن ملی رباط کریم به متقاضیان / پیمانکاران با زندگی مردم بازی می کنند (رباط کریم، استان تهران)

*زندگی متقاضیان مسکن ملی در حال فروپاشی است / به داد متقاضیان مسکن ملی شهرستان دماوند برسید! (دماوند، استان تهران)

*پروژه مسکن ملی پردیس گرانتر از واحدهای آماده تمام می شود / پول صاف کردن تپه ها را هم مردم باید بپردازند! (پردیس، استان تهران)

*پروژه مسکن ملی نصیرشهر فقط یک نام روی دیوار! / عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در پروژه های مسکن ملی (نصیرشهر، استان تهران)

*عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در پروژه های مسکن ملی هشتگرد / پس از 2 سال فقط یک گودال؟! + تصاویر (هشتگرد، استان تهران)

*اینجا قبرستان نیست مسکن ملی هشتگرد است / بیش از 2 هزار خانوار سرگردانند! + فیلم و عکس های تاسف بار (هشتگرد، استان تهران)

کدخبر: 1014456 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟