سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مطالبات جوکاران را پرداخت نکرده است

به گزارش رکنا، مطالبات کشاورزان از اول سال 1403 تا به امروز پرداخت نشده است و روز به روز به آن افزوده می شود و این در حالی است که حاکمیت و دولت شعار خودکفایی، استقلال و حمایت از تولید سر می دهند. سیاست هایی که روز به روز به تولید ضربه می زند از خودکفایی سخن می گوید و این طنز تلخ امروز معیشت و زندگی کشاورزان را نشانه گرفته است و نه راه پس دارند و نه راه پیش و هیچکس هم پاسخگو نیست، زیرا در این میان قانون شکن دولت است و کشاورزان دستشان به دولت نمی رسد.

علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور درخصوص عدم پرداخت مطالبات جوکاران به خبرنگار رکنا گفت: امسال متولی برای خرید جو در کشور وجود نداشت و کشاورزان در خیلی از استان ها مستاصل مانده بودند، چون نمی توانستند محصول خود را نگه دارند.

وی افزود: کشاورزان مجبور شدند محصول جو خود را کیلویی 6 هزار و 500 تومان بفروشند اما تلاش هایی در برخی استان ها صورت گرفت و سازمان تعاون روستایی با خرید حمایتی بخشی از جو را به قیمت کیلویی 10 هزار تومان از کشاورزان خریداری کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور در ادامه گفت: در حال حاضر مطالبات جوکاران از سوی سازمان تعاون روستایی پرداخت نشده است و فقط بخش جزئی 30 درصدی، آن هم در برخی استان ها پرداخت شده است.

مصاحبه کامل رکنا با مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور را در اینجا بخوانید.

کدخبر: 1015145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟