شهروندان: سنگ فرش‌های برج آزادی را ویران کرده‌اند، نمای برج را گرفته‌اند / مدیر برج آزادی: سنگ فرش‌ها تاریخی نیستند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، برج آزادی که یکی از نمادهای مهم تهران است، به عنوان یکی از برجسته ترین نشانه های معماری مدرن در ایران شناخته می شود. 

حسین امانت، با الهام از معماری ایرانی - اسلامی و عناصر مدرن، این برج را طراحی کرد.

حال این روزها، تصاویری از کنده شدن سنگ فرش برج، به بهانه نصب پایه هایی که در مناسبت های مختلف می توان از آنها استفاده کرد دیده می شود. همچنین برخی می گویند این سنگ فرش ها قدمت 50 ساله دارد.

برج آزادی

در این خصوص، سید محسن حسینی، مدیر برج آزادی در گفت و گو با رکنا گفت: این سنگ فرش ها برای 10 سال اخیر است و چندین بار از سال 1348 تا کنون جایگذاری شده و کنده شده اند. 

وی در ادامه تاکید کرد: چند تا از این سنگ فرش ها را سوراخ کرده اند که در حد 5 سانتی متر است و به راحتی هم قابل ترمیم هستند. عمق این سنگ ها نیز همینقدر است و به راحتی می توان سنگ فرش جدید جایگذاری کرد. 

سید محسن حسینی افزود: به غیر از سنگ های برج آزادی که قدمت دارند، در محوطه برج، هیچ سنگ فرشی وجود ندارد. 

همچنین تصاویری از برج آزادی دیده می شود که نمای این برج، با سازه هایی که شهرداری تهران آنها را در محوطه برج قرار داده است، گرفته شده و برج تا اطلاع ثانوی، به طور کامل دیده نمی شود.

نمای برج آزادی 1

نمای برج آزادی

برج آزادی

کدخبر: 1024066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟