عمانی ها و عراقی ها مراکز اقامتی گیلان را رزرو کرده بودند / ایرانی ها دنبال سرویس بهداشتی!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در تعطیلات هفته گذشته، ۴۷۸ هزار و ۴۲ دستگاه خودرو وارد استان گیلان شده که بیشترین آن در روز ۱۲ شهریورماه با تعداد بیش از ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو بوده و شلوغ ترین و پرترددترین محور نیز آزادراه قزوین - رشت بوده است. در این روزها بالغ بر هفت میلیون و ۴۶۱هزار و ۷۷۵ نفر- شب اقامت در این مراکز استان به ثبت رسیده است. در واقع از دهم تا ۱۵ شهریور ماه نزدیک به ۵ میلیون نفر به استان سفر کردند.

در این میان، تصاویری دیده می شود که برخی از مسافران، در گوشه و کنار شهرهای این استان و امکان عمومی، اقدام به ادرار کردن می کنند که اتفاقی بسیار ناشایست است.

در این خصوص، ولی جهانی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در گفت و گو با رکنا گفت: در استان گیلان کمبود سرویس بهداشتی وجود ندارد و مشکلات به وجود آمده، به این علت بود که تعداد زیادی از مسافران بدون برنامه ریزی وارد استان شده بودند.

وی تاکید کرد: در تعطیلات هفته گذشته، بیش از هفت میلیون نفر مسافر وارد گیلان شده بود که اکثرا بدون اینکه محلی را برای اقامت خود رزرو کنند، وارد استان شده بودند. نزدیک به 4 هزار سرویس بهداشتی در استان گیلان وجود دارد که گردشگران می توانند از آنها استفاده کنند. همچنین در حدودا 80 محل دیگر، جانمایی برای تاسیس سرویس بهداشتی های جدید را انجام داده ایم. به طور خاص، در رشت هم در حال رایزنی هستیم تا در چهار نقطه از شهر، بخش خصوصی، نمازخانه و سرویس بهداشتی را تاسیس کند.

ولی جهانی در ادامه افزود: بیشترین حجم مسافر را در ایام نوروز داریم با بیش از 12 میلیون نفر مسافر؛ ولی از آنجایی که با برنامه ریزی وارد استان شده بودند، چنین مشکلاتی پیش نیامده بود. حتی برخی از مسافران در تعطیلات هفته گذشته، نتوانسته بودند، مراکز اقامتی رزرو کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در ادامه در پاسخ به اینکه چرا مردم مراکز اقامتی را رزرو نکرده بودند و آیا این مهم، به دلیل گران بودن مراکز اقامتی است یا خیر، افزود: نرخ مراکز اقامتی در استان گیلان از بسیاری از استان ها پایین تر است و علت موارد دیگری است. از طرفی ماندگاری مسافر در استان گیلان، از یک شب، به سه شب افزایش پیدا کرده که این مهم نیز عاملی تاثیرگذار در عدم رزرو مراکز اقامتی در استان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه قبلا استان گیلان، مثل این روزها، مقصد گردشگران خارجی نبوده است، تاکید کرد: گردشگران عمانی و عراقی، از قبل، تاسیسات گردشگری استان گیلان را در این روزها رزرو کرده بودند و یکی از عوامل کمبود فضا برای گردشگران داخلی نیز همین مورد بوده است.

کدخبر: 1038280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟