خرید و فروش غیرقانونی سهام‌های شاکی با انگیزه انتقام جویی در زنجان

به گزارش رکنا ، رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری فردی که پس از دسترسی غیرمجاز به نام کاربری و رمز عبور سامانه آنلاین بورسی دوست خود، اقدام به خرید و فروش غیرقانونی سهام‌های وی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس فتا زنجان در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان زنجانی به پلیس فتا، مبنی بر دسترسی غیرمجاز به سامانه آنلاین بورسی، مدعی شد، اخیراً فردی ناشناسی با ورود به حساب کاربری وی، اقدام به خرید و فروش سهام نموده و با این عمل متحمل ضرر و زیان مالی شده است، لذا با توجه به حساسیت پرونده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی و بررسی‌های فنی و پلیسی متهم به هویت معلوم در حوزه جغرافیایی استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد و ضمن توقیف تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی ، وی به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی می‌شد، ولی پس از روبه‌رو شدن با شاکی و مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود اظهار داشت شاکی از دوستان وی بوده و در یک کارگزاری اقدام به خرید و فروش سهام می‌نمایند، به دلیل مشکلات مالی بوجود آمده با شاکی، به انگیزه انتقام‌جویی پس از جلب اعتماد وی و دسترسی به اطلاعات حساب کاربری وی، اقدام به خرید و فروش سهام کرده است.

سرهنگ آدینه‌لو با بیان اینکه حفظ و نگه‌داری اطلاعات شخصی و مالی و عدم اعتماد بی جا به افراد می‌تواند در پیشگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها نقش بسزایی داشته باشد، هشدار داد: ممکن است کلاهبرداران با انتشار تبلیغات کاذب در فضای مجازی سعی در فریب افکار عمومی نسبت به گرفتن مدارک و اطلاعات هویتی افراد اقدام کرده و با به کارگیری کدهای بورسی آنها علاوه بر دریافت سودهای ممنوعه، از مدارک و اطلاعات هویتی آنها سواستفاده می کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: شهروندان برای پیشگیری از نوع جرایم توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشابه یا سایر جرائم رایانه‌ای موضوع را از طریق 110 یا وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟