چگونه در امتحانات نوبت اول و دوم نمره خوبی بگیریم ؟

 

معمولا آمادگی برای امتحان و مطالعه برای کسب نمره خوب ، به دانش آموزان استرس وارد می کند. اگر این استرس بیش از حد باشد ممکن است نمره دانش آموز را در امتحان کم کند.

این موضوع در بین دانش آموزان کاملا رایج است و معمولا یکی از چالش های مسیر تحصیل می باشد. برای رفع این مشکل چند قدم در ادامه برای شما قرار دادیم که بتوانید نمره خوبی در امتحان کسب کنید و با آمادگی بیشتری در جلسه امتحان حضور پیدا کنید. با ما همراه باشید.

قدم اول آرامش ذهنی و تمرکز

سعی کنید محیطی آرام را برای مطالعه انتخاب کنید که بتوانید تمرکز کنید. آرامش ذهنی و دقت کافی می تواند کمک زیادی به یادگیری کند. از طرفی آرامش در حین مطالعه یادگیری عمیق را افزایش می دهد و باعث می شود دانش آموز با زمان کمتر به نتیجه بهتری برسد.

قدم دوم مطالعه دقیق و مفهومی

برای کسب نمره خوب در امتحان در دومین قدم باید مطالعه موثر و مفید داشته باشید به نحوی که تمامی مفاهیم درس را متوجه شوید و به خوبی آن ها را درک کنید. در حین مطالعه ، بهتر است نت برداری کنید و نکات مهمی که می بینید را در گوشه کتاب و دفتر خود بنویسید. سعی کنید درس را به صورت کامل مطالعه کنید و قسمت هایی را به دلخواه حذف نکنید.

قدم سوم حل تمرین ها و سوالات کتاب درسی

سوالات و تمریناتی که در کتاب درسی دارید حل کنید و به طور کامل آن ها را بررسی کنید. سعی کنید با حل تمرین ها و سوالات ، درس مورد نظر را مرور کنید. این مرور را اگر چند بار لازم است انجام دهید تا به خوبی مفاهیم در ذهن شما تثبیت شود. علاوه بر کتاب درسی ، سوالاتی که معلم نیز برای شما حل کرده و در دفتر یا جزوه خود یادداشت کردید را هم حل کنید و آن ها را هم چندین بار مرور کنید.

قدم چهارم رفع اشکال

اجازه ندهید اشکالات تمرکز شما را به هم زده و شما را ناراحت کند. آرامش خود را حفظ کنید سپس سعی کنید اشکالاتی که در حل تمرینات کتاب دارید یادداشت کنید و به دنبال برطرف کردن آن باشید و یا از معلم خود سوال کنید که آن ها را برای شما توضیح دهد. به این مورد توجه داشته باشید که اگر این اشکالات را چند بار مرور و تمرین کنید به خوبی آن ها را یاد می گیرید و سوالات را حل می کنید.

امتحانات نوبت دوم

قدم پنجم حل نمونه سوالات سال های گذشته

حل نمونه سوال های سال های گذشته می تواند کمک قابل قبولی به شما در تسلط بر درس کند و از طرفی با تیپ سوالات مطرح شده در یک درس آشنا شوید. نمونه سوالات نقش مهمی در فرآیند یادگیری دارد و به عنوان یک تثبیت کننده خوب در یادگیری می تواند کمک زیادی به دانش آموز کند و روند یادگیری را تکمیل کند.

می توانید از لینک های نمونه سوال نوبت اول ریاضی پنجم ، نمونه سوال نوبت اول ریاضی ششم دیدن کنید و سری کاملی از نمونه سوالات مدارس سال های گذشته را در نوبت اول ببینید. حل نمونه سوالات سال های گذشته و رفع اشکال آن ها علاوه بر بار آموزشی و علمی باعث افزایش اعتماد به نفس دانش آموز نیز می شود و به دانش آموز آرامش خاطر را هدیه می دهد.

از کجا نمونه سوالات نوبت دوم را پیدا کنیم ؟

حل نمونه سوال نوبت دوم هم همانند نوبت اول به کسب نمره خوب در امتحان کمک می کند. از طرفی نوبت دوم به دلیل کامل بودن امتحان و بیشتر بودن مباحث ، دانش آموز باید تسلط بیشتری نسبت به نوبت اول داشته باشد تا بتواند نمره بهتری کسب کند.

نمونه سوالات نوبت دوم تمامی درس ها به صورت کامل با پاسخ نامه در سایت نوین گام قرار دارد. در این سایت می توانید به صورت کامل نمونه سوالات را ببینید و به جواب های آن ها نیز دسترسی داشته باشید. تمامی این نمونه سوال ها رایگان می باشد. از طرفی این نمونه سوالات به راحتی قابل دانلود می باشند.

سایت نوین گام

نوین گام در زمینه آموزش ابتدایی ، دبیرستان و کنکور فعالیت می کند. در این سایت آموزش مفاهیم درسی ، حل تمرینات و سوالات کتاب ، بارم بندی امتحانات ، حل کاربرگ ها ، اخبار تحصیلی و دانش آموزی ، اطلاعاتی در مورد مدارس ، نمونه سوالات نوبت اول و دوم ، نمونه سوال بخش های مختلف کتاب درسی ، آزمون های مختلف دانش آموزی و تمامی ملزوماتی که دانش آموزان نیاز دارند تهیه و جمع آوری شده است. تمامی مطالب این سایت با هدف بهبود و ارتقاء کیفیت تحصیل و آموزش دانش آموزان توسط تیم نوین گام نوشته شده است. علاوه بر دانش آموزان مطالب مفیدی برای معلمان عزیز و فرهنگیان نیز در این سایت وجود دارد که می توانند با مراجعه به سایت به این مطالب دسترسی داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟