این بازیگران مشهور ترکیه ای فارسی حرف می زنند ! + عکس ها و اسامی

رفت‌و‌آمد فرهنگی ما با کشور ترکیه حرف امروز و دیروز نیست حتی شاید بتوان گفت در این بازه زمانی کم‌رنگ هم شده باشد. شباهت‌های بومی و فرهنگی از ما همسایه‌های خوبی ساخته است و صد البته تمایل ایرانیان برای زندگی در، یا سفر به ترکیه زبان‌زد است. همین دلایل کافی است تا مردم ایران و ترکیه بازتاب فرهنگی را در آثار تصویری‌شان ببینند. موضوع این یادداشت این است. «چه کسانی در ترکیه فارسی حرف زده‌اند؟»

دمت ازدمیر

عایشه گل

این بازیگر که برای اولین‌بار، کمتر از پانزده ساعت پیش در فرش قرمز ونیز هم عکاسی کرد با سریال «اسم من، فرح» بر روی خط فضای مجازی است. این سریال درباره‌ی پزشکی مهاجر است که با پسر خردسالش از ایران به ترکیه آمده. در تیزر این سریال دمت با آوازی فارسی همه را شوکه کرد. این سریال پر از دیالوگ‌های فارسی است.

شوال سام

شوال سام

بازیگر و خواننده مطرح ترک که در ایران با سریال «سیب ممنوعه» مطرح شد بارها بار تلاش کرده‌ فارسی حرف بزند. هر چند که این تلاش‌ها بیشتر با تشویق فن‌های ایرانی اتفاق می‌افتد و حول و محور «دوستت دارم» می‌چرخد اما « شوال سام » مدت‌هاست در تهیه آهنگی فارسی برای طرفداران ایرانی خود است.

عایشه‌گل جوشکن

دمت ازمیر

بازیگر، خواننده، و ترانه‌سرای اهل ترکیه است. او فعالیتش را در سال ۲۰۱۴ به عنوان خواننده در کشورش ترکیه آغاز کرد.او با بازی در فیلم پرفروش مطرب (۱۳۹۸) در ایران به شهرت رسید. او در مدت ضبط پروژه فارسی را یاد گرفت و حتی ترانه‌‌ی فارسی برای فیلم نوشت. همین علاقه و استعداد او باعث شد، بعد از «نازان» در فیلم مطرب، در نقش آیلار برای سریال «ساخت ایران ۳» هم بازی کند.شاید بتوان گفت او در ایران طرفداران بیشتری دارد تا ترکیه. او به سه زبان فارسی، بونانی و اسپانیایی ترانه خوانده است. «عایشه گل» با کاور کردن آهنگ پرطرفدار محسن یگانه با نام «بهت قول می‌دم» اثری به زبان ترکی خوانده است. همسر عایشه‌گل جوشکن نوازندهٔ پیانو و از آذری‌های ایران است.

کدخبر: 1051623 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی امیدی
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی