طلسم «سن پطرزبورگ ۲» با پایان تصویربرداری «پایتخت ۷» شکسته می شود/بازگشت زوج قاسم خانی و تنابنده با حضور رامبد جوان+جزئیاتش

فیلم «سن پطرزبورگ ۲» به کارگردانی رامبد جوان و تهیه کنندگی حمید اعتباریان جلوی دوربین خواهد رفت. پیمان قاسم خانی و محسن تنابنده پس از سال ها دوباره همبازی می شوند.س از گذشت ۱۵ سال، قسمت دوم کمدی موفق «سن پطرزبورگ» ساخته می شود. فیلمی که سال ۸۸ جلوی دوربین رفت و سال ۸۹ اکران عمومی شد و زمان اکرانش حاشیه های اختلاف تهیه کننده و کارگردانش بیش از هر چیز رسانه ای شد، حالا قرار است با حضور زوج موفق قسمت اول جلوی دوربین برود. حمید اعتباریان تهیه کننده فیلم، پس از سال ها دوری از سینما، با این کمدی به عرصه تولید باز می گردد و جای بهروز افخمی را هم رامبد جوان گرفته است. حضور محسن تنابنده و پیمان قاسم‌خانی در سن پطرزبورگ ۲ قطعی است و باید این نکته را هم لحاظ کرد که تنابنده این روزها درگیر فصل هفتم سریال « پایتخت » است و گروه سازنده سن پطرزبورگ ۲ برای شروع کار باید منتظر پایان تصویربرداری پایتخت ۷ باشند. کمدی پرفروش «سن پطرزبورگ» در زمان اکران درگیر حاشیه های فراوان شد. زمان مونتاژ و اکران فیلم، افخمی در کانادا حضور داشت و در مصاحبه هایش از تدوین فیلم اعلام نارضایتی کرد و در بیشتر خبرهایی که در این سال ها درباره قسمت دوم فیلم، منتشر شد، ردپای اختلاف تهیه کننده و کارگردان مشهود بود. این جا مروی کرده ایم بر مسیری که در طول این سال‌ها درباره ساخت قسمت دوم سن پطرزبورگ، طی شده است.

محسن تنابنده

۱۶ اسفند ۱۳۹۰

اعتباریان: افخمی باید از خدا هم بخواهد که کارگردان قسمت دوم سن پطرزبورگ باشد:

اواخر سال ۹۰ حمید اعتباریان در گفتگویی با اشاره به نگارش فیلمنامه توسط پیمان قاسم‌خانی اعلام کرد احتمال دارد بهروز افخمی کارگردانی این فیلم را برعهده بگیرد. البته لحن صحبت های اعتباریان نشان می داد که اختلافاتی که حین تولید سن پطرزبورگ پیش آمد همچنان پابرجاست:«یکی از گزینه های مدنظر من، خودِ افخمی است. یکی از دوستان به من پیشنهاد داد که دوباره از افخمی استفاده کنیم و من هم بدم نمی آید، چون این مسأله باعث می شود یکدستی کار هم حفظ شود.او که از خدایش است کارگردانی «سن پطرزبورگ۲» را به او بسپارم! به هر حال در قسمت اول هم به لحاظ امکانات، بهترین ابزار برایشان فراهم بود و این، مسأله ای نیست که در هر پروژه ای وجود داشته باشد. البته شخصا با افخمی در این باره صحبت نکرده ام.عقد قرارداد با افخمی مشروط به تعهد است، یعنی به لحاظ مالی این طور نیست که به مانند قسمت قبل دستش را باز بگذاریم تا هر قدر که می خواهد ریخت و پاش کند، بلکه بر سر زمان بندی تولید پروژه و برآورد بودجه، همه چیز را در قرارداد آورده و حتی ذره ای از شرط و شروطمان پایین نخواهیم آمد.»

کدخبر: 1013341 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟