گیاهانی که مناسب برای آپارتمان است +عکس

Aglaonem؛ آگلونِما

آگلوما

مناسب برای محیط‌های اداری، آپارتمان‌ها ، نقاط تاریک و شرایط سخت که به خاطر انبوه بودن برگ‌ها، در اتاق‌های کوچک جلوه بیشتری دارد، مخصوصا اگر در گلدان‌های گرد کاشته شود. تصفیه کننده هواست و تا سطح خاکش خشک نشده، به آبیاری نیاز ندارد. دمای مناسب نگهداری‌اش بین 20 تا 30 درجه است. در بهار و تابستان هر دو هفته یک بار تغذیه مصنوعی با کودهای قابل حل در آب، مخصوص گیاهان زینتی لازم دارد. خاک مناسب برای آگلونما ترکیبی از خاک باغچه و ورمی کمپوست یا سه قسمت پیت ماس (خاک خزه ای) و یک قسمت شن است. برای تکثیر آن از قسمت انتهایی ساقه ای که حداقل سه تا پنج برگ داشته باشد استفاده می‌شود. روش دیگر تکثیر، استفاده از پاجوش‌های کنار گیاه مادر است. هر جوانه ای که در بهار از خاک خارج می‌شود و ریشه دارد، می‌تواند گیاه جدیدی را در گلدان دیگری برای شما تولید کند.

Sansevieria؛ سانسوریا

سانسوریا

از جمله گل‌های بسیار مناسب و مقاوم برای دفاتر اداری و منازل. تصفیه کننده هواست. نور زیادی احتیاج دارد اما در نور کم هم دوام می‌آورد. آب را ذخیره می‌کند و برای همین وقتی که خاک کامل خشک شد، به آبیاری نیاز دارد. هوای سرد باعث سیاه شدنش می‌شود. ترکیبی از شن و خاک معمولی و خاک برگ برایش مناسب است. برای تعویض گلدانش، هر 2 یا 3 سال اقدام کنید. سانسوریا گلدان کوچک را به بزرگ ترجیح می‌دهد. پس اگر می‌بینید گل شما رشد خوبی ندارد، یا گلدانش بزرگ است یا مواد غذایی اش ناکافی است. می‌توانید از کودهای مایع یا جامد محلول در آب، مخصوص گل‌های زینتی برای تغذیه اش استفاده کنید. برای تکثیر، یا صبر کنید پاجوش بزند و بزرگ بشود و از طریق تقسیم بوته اقدام کنید، یا از طریق قلمه برگ. برای این کار یک برگ را به قسمت‌های 7 تا 10سانتی متری تقسیم کنید و تا نیمه در بستری از پرلیت یا پیت ماس (خاک خزه ای) مرطوب ولی نه خیس، فرو کنید. بعد از سه تا چهار هفته غده‌ها ایجاد می‌شوند و کم کم برگ‌ها شروع به رشد می‌کنند.

Philodendron؛ پوتوس

پوتوس

این گل زیبا و پرطرفدار، برای دفاتر، منازل و هر جایی که نور کم داشته باشد توصیه می‌شود. باتوجه به این که این گل تصفیه کننده هوا است ، ارزش و فایده اش برای محیط‌های کوچک و بسته بیشتر است. بالارونده است و به تکیه گاه خزه دار نیاز دارد. سریع رشد می‌کند، ارزان است و نگهداری اش ساده و راحت است. بهتر است پوتوس را در نقاط مرتفع مثل طاقچه‌ها و کانترها نگهداری کنیم تا آویزان شدن برگهایش، به زیبایی اش اضافه کند. حرارت مناسب برای محیط پوتوس بین 18 تا 24 درجه است. بین دو آبیاری حتما باید خاک خشک شده باشد. رطوبت معمولی اتاق برایش کافی است. عناصر خاک پوتوس را با افزایش کودهای مایع یا جامد محلول در آب مخصوص گل‌های زینتی، هر دو هفته تامین کنید. خاک کمپوست برایش عالی است. بعد از دو سال خاکش را عوض کنید چون املاح آب روی خاک جمع می‌شود و خاک را سفید می‌کند. هر سال با شروع فصل رشد، به تعویض گلدان نیاز دارد. برگ‌ها یش را مرتب با پارچه یا اسفنج مرطوب تمیز کنید. تکثیرش به روش گرفتن قلمه پاشنه دار در تابستان و نگهداری در آب تا ریشه دادن است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 270409 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟