سی چنل گالوانیزه یک نوع پروفیل و یکی از مرسوم ترین و مدرن ترین تجهیزات ساختمانی و صنعتی است که برای نگه داشتن لوله ها و یا کابل های برق استفاده می شود. سی چنل جزو دسته ساپورت مدولار حساب میشود. ساپورت های مدولار سیستم نوین نصب تاسیسات است که از ترکیب پروفیل ها و قطعات اتصال ساخته میشود و با استفاده از پیچ و مهره بدون نیاز به جوشکاری ساخته میشود. همانطور که می دانید فرایند گالوانیزاسیون سی چنل ها به صورت سرد و گرم انجام می شود.

سی چنل گالوانیزه

کاربرد سی چنل گالوانیزه در تاسیسات برقی ساختمان ها

همانطور که گفته شد، یکی از کاربرد های سی چنل ، نگهداری کابل ها و لوله های برق میباشد. امروزه جهت سهولت و کیفیت تعمیر و تعویض تاسیسات بیشتر اقلام تاسیساتی از جمله تاسیسات برقی از سقف عبور داده می شوند.

ساپورت سی چنل

در چنین روشی پیش از آن که لوله برق به جعبه تقسیم برسد، باید توسط بست هایی به سقف متصل گردد. تا ضمن نگهداری این تجهیزات در سقف از آن ها در برابر انواع ضربات و خطرات محافظت نماید.

همچنین از پروفیل های سی چنل برای محافظت از لوله های فولادی برق که به جعبه تقسیم های ضد انفجار راه پیدا می کنند و در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند، استفاده می گردد.

از آنجایی که فلز به کار رفته در این دسته از تجهیزات از نوع فلز گالوانیزه است، مقاومت بالایی در برابر رطوبت از خود نشان می دهند. به همین دلیل از سی چنل ها در فضا های باز نیز میتوان استفاده کرد.

مشخصات فنی سی چنل

سی چنل ها در برابر بارگذاری ها و فشار های خارجی مقاومت فوق العاده ای دارند. این دسته از تجهیزات ساختمانی در ورقه های ۲ متری و ۳ متری تولید می شود.

در اکثر موارد ضخامت یک میلیمتر برای سی چنل ها در نظر گرفته می شود. البته سی چنل ها در ذخامت های متونع از 0/8 الی 2 میلیمتر به صورت سفارشی قابل ارائه هستند. سی چنل هایی که وظیفه نگهداری تجهیزات سنگین تری مانند تاسیسات آب و فاضلاب را بر عهده دارند، در ضخامت های ۱، ۱.۵ و ۲ میلیمتری تولید می شوند.

ایجاد سیستم ساپورت سینی کابل با استفاده از سی چنل گالوانیزه

سیستم ساپورت سینی کابل مجموعه از تجهیزات و قطعاتی هستند که برای ساپورت و حمایت از انواع سینی کابل در سایز های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ساپورت ها در نواحی مختلف از سازه اجرا می شود که از جمله آنها می توان به ناحیه سقف اشاره کرد. جهت نصب سیستم ساپورت سینی کابل در سقف شما نیاز به قطعات کاربردی دارید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

قطعات مورد نیاز شامل دو عدد راد گالوانیزه و پروفیل های سی چنل و انکر می باشد. راد نوعی میله فولادی تمام رزوه و بلند است که شبیه پیچ های معمولی به نظر می رسد با این تفاوت که سر ندارد و دارای اندازه بزرگتری است. وجود رزوه در راد گالوانیزه باعث اتصال محکم به مهره و جلوگیری از لغزش در سازه می شود. جهت اتصال میل راد به سقف از انکر بولت ضربه ای R-DCA استفاده میشود. با استفاده از این مجموعه قطعات شما می‌توانید شرایطی را فراهم کنید تا سینی های کابل در مرکز سازه به صورت معلق به مسیر خود ادامه دهند. اینکه شما چه تعداد ساپورت سینی کابل را با استفاده از سی چنل گالوانیزه در یک مسیر واحد نصب کنید بستگی به طول سینی و متراژ آن دارد. طبیعتاً برای متراژ های بسیار زیاد شما لازم است که چندین ساپورت سینی کابل در ناحیه سقف استفاده کنید تا از این طریق بتوانید امنیت و پایداری سینی ها را در ارتفاعات سازه تضمین کنید و با استاندارد لازم آن ها را مهار کنید.

طریقه نصب سی چنل گالوانیزه برای پشتیبانی از سینی ها

در قسمت قبل در مورد قطعات مورد نیاز برای ایجاد سیستم ساپورت سینی کابل صحبت شد.حال به این موضوع خواهیم پرداخت که چه نوع ترکیبی را از راد گالوانیزه و سی چنل ها ایجاد کنیم تا بتوانیم سینی ها را در ارتفاعات سازه به شکل معلق و پایدار نگه داریم.اگر به بدنه اصلی سی چنل گالوانیزه دقت کنید،  مشاهده خواهید کرد که چندین پانچ لوبیایی شکل در طول سی چنل وجود دارد. این پانچ ها کاربردهای بسیار مهمی دارند که اصلی ترین موارد استفاده آنها عبور دادن رادهای گالوانیزه و ایجاد یک ساپورت U شکل می باشد. همچنین این پانچ ها به صورتی طراحی شده اند که قطعات اتصال مربوط به این پروفیل ها که به C و G معروف هستند به سادگی به آن ها متصل شوند.

سینی کابل سی چنل

برای ایجاد یک ساپورت یو شکل در یک نقطه سقف نیاز به ۲ راد گالوانیزه داریم. این رادهای گالوانیزه با توجه به آنکه در طول محور خود تمام رزوه هستند قابلیت پذیرش مهره را دارند. با نصب راد های گالوانیزه در دو انتهای سی چنل گالوانیزه و سپس بستن مهره ها در انتهای راد می توانید یک ساپورت یو شکل را ایجاد کنید.

در برخی از مواقع که شما نیاز به نصب سینی های کابل  به صورت طبقاتی دارید، دو یا سه سی چنل را در داخل رادهای گالوانیزه به نسبت بلند نصب کنید تا از این طریق قابلیت اجرای ساپورت های طبقاتی را داشته باشید. با این روش ساپورت شما می توانید ۲ یا ۳ سینی کابل را به صورت طبقاتی مسیریابی و هدایت کنید.

 فرایند گالوانیزاسیون سرد و گرم

در فرایند گالوانیزاسیون گرم فلز فولاد در دمای بالا در حمام مذاب فلز روی قرار می گیرد و پس از مدتی از آن خارج می شود. با خارج شدن مولکول های فلز روی با مولکول های فولاد پیوند برقرار کرده و به این ترتیب سطح ورق فولادی توسط فلز روی پوشانده می شود. در فرآیند آبکاری سرد نمک روی در یک محلول اسیدی قرار می گیرد و از طریق پاشش بر روی سطح ورق فولادی، عمل گالوانیزاسیون انجام می پذیرد‌.

از آنجایی که پیوند ایجاد شده بین فلز روی و ورق فولادی در عمل گالوانیزاسیون گرم، بیشتر از عمل گالوانیزاسیون سرد است، طول عمر ورقه های تولید شده با این روش بیشتر خواهد بود و همچنین در موقعیت های جغرافیایی مثل شمال و جنوب کشور که رطوبت زیاد است شما نیاز به آبکاری گرم پیدا خواهید کرد.

تهیه سی چنل با تضمین بهترین قیمت بازار

شرکت پروسازه با تاسیس کارخانه به مساحت ۱۴۰۰۰ متر مربع شروع به ساخت انواع ساپورت مدولار نموده است. و از این نظر میتواند محصولات مدولار را با تضمین بهترین قیمت بازار در اختیار خریداران قرار بدهد.

خرید سی چنل

همچنین این شرکت جهت تسهیل دسترسی مشتریان اقدام به تاسیس سایت پروسازه کرده است. شما میتوانید قیمت به روز سی چنل ها را با بالاترین درصد تخفیف در این سایت به صورت جدول لیست قیمت سی چنل و جی چنل مشاهده نمایید.

تلفن های تماس :

۰۲۱۶۸۱۵۴۶۰۵ - ۰۲۱۶۸۱۵۴۶۰۴ -۰۲۱۶۸۱۵۴۶۰۳ -۰۲۱۶۸۱۵۴۶۰۲ -۰۲۱۶۸۱۵۴۶۰۱ -۰۲۱۶۸۱۵۴۶۰۰

۰۹۰۵۱۰۹۵۱۳۰ - ۰۹۱۰۷۹۰۵۴۱۹

کدخبر: 1021912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟