بازداشت باند سارقان حرفه ای در گلستان / همه فن حریف بودند

به گزارش رکنا، امیر حسام رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در گرگان اظهار کرد: با تلاش چند ماهه کارآگاهان پلیس آگاهی استان گلستان باند سارقان شرق استان گلستان شناسایی و منهدم شد.

وی اضافه کرد: اعضای این باند ماه‌ها در شهرستان‌های شرق استان گلستان با شگردهای خاص و حرفه‌ای اقدام به انواع سرقت از جمله سرقت سیم و کابل برق، سرقت احشام، سرقت موتورسیکلت، سرقت منزل، سرقت مغازه و سایر سرقت‌ها می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: شگردهای خاص و ماهرانه اعضای این باند باعث شد پرونده در یک روند بسیار پیچیده و حساس قرار گیرد که در این راستا پلیس آگاهی استان گلستان با تشکیل تیم ویژه اداره مبارزه با سرقت، پیگیری موضوع را در دستور کار قرار داد.

حسام بیان کرد: در بررسی‌های کارآگاهان هویت یکی از اعضای باند شناسایی که مشخص شد دارای سابقه کیفری است که با توجه به تعدد اعضای این باند، فعالیت این فرد مورد رصد کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: پس از شناسایی کامل اعضای اصلی باند، با هماهنگی مرجع قضایی و تشکیل تیم عملیاتی متشکل از زنده‌ترین کارآگاهان و نیروهای عملیاتی و اطلاعاتی پلیس آگاهی استان و همچنین همکاران در پلیس آگاهی گالیکش، 6 نفر از اعضای این باند در یک عملیات هماهنگ و کاملا غافلگیرانه دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان بیان کرد: با توجه به نحوه و گستردگی سرقت‌های انجام شده، شناسایی و دستگیری سایر اعضای این باند نیز در دستور کار قرار دارد.

حسام بیان کرد: اعضای این باند تاکنون به 73 فقره سرقت سیم و کابل برق، هشت فقره سرقت احشام، 23 فقره سرقت موتورسیکلت، هشت فقره سرقت منزل، دو فقره سرقت مغازه و 15 فقره سایر سرقت‌ها اعتراف کردند.

وی گفت: اعضای این باند سابقه‌دار هستند و بین 30 تا 40 سال سن دارند.

کدخبر: 1037840 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟