رشد ۱۰۶ درصدی اعتبارات دولتی هشترود

به گزارش رکنا از هشترود ؛ فرماندار این شهرستان ،  در جلسه کمیته برنامه‌ریزی   با اشاره به اینکه امسال ۱۰۸ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان اعتبار دولتی برای طرح‌های این شهرستان اختصاص یافت، بیان کردوگفت: این میزان در مقایسه با ۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سال قبل حدود ۱۰۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی  افزود: در برخی از موارد مشکلات جدی در شهرستان وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پراکندگی روستا‌ها و نبود برخی زیرساخت‌ها در روستا‌های دورافتاده اشاره کرد و از سوی دیگر نیز طرح‌های نیمه‌تمام متعددی در شهرستان وجود دارد.

وی گفت: از ۱۶۵ ستون بیمارستان امام حسین (ع) هشترود ۹۰ ستون آن مقاوم سازی شده که باید دیگر ستون‌ها هم مقاوم سازی شوند.

فرماندار هشترود خواستار احداث پانسیون و درمان بستر در شهر نظرکهریزی را شد و گفت: قرار گرفتن این شهر در مسیر جاده ترانزیتی هشترود مراغه و آزاد راه تازه احداث شده هشترود مراغه احداث درمان بستر لازم و ضروری است

ستاد بحران باید فکر اساسی برای بازگشایی حریم و لایروبی  رودخانه شهرستان بکند

 

 

 

 

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی هم خواستار اعتبار لازم برای لایروبی و بازگشایی مسیر حریم رودخانه آغبلاغ چایی را شد و گفت:در صورت بروز سیل در این رودخانه بیش از ۵ هزار نفر دچار خسارت و ضرر و زیان خواهند شد از این رو ستاد بحران باید فکر اساسی برای بازگشایی حریم و لایروبی این رودخانه بکنند.

سید حمزه امینی از برخورد با ماسه شویی‌های متخلف را خواستار  شد و گفت: برداشت‌های غیر مجاز از رودخانه‌ها سطح رودخانه‌ها را پایین آورده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خواستار تخصیص اعتبار لازم برای قطعه ۵ آزاد راه هشترود مراغه را شد و گفت: این قطعه بطول ۶ کیلومتر عملیات احداث به کندی صورت می‌گیرد در صورتی که این قطعه می‌تواند راه شریانی برای هشترودی‌ها برای ورود و خروج به اتوبان پیامبر اعظم (ص) و آزاد راه هشترود مراغه باشد.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

کدخبر: 914767 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟