ارزان‌ترین شهرهای دانشجویی برای تحصیل در کانادا

کم هزینه‌ترین شهرهای دانشجویی کانادا بیشتر شهرهای کوچک استان‌های کبک و انتاریو هستند که فاصله چندانی با دانشگاه‌های معتبر این استان‌ها ندارند. بنابراین بهتر است پیش از انتخاب مقصد تحصیلی خود، ارزان ترین شهرهای دانشجویی کانادا را بشناسید و هزینه تحصیل و زندگی در این شهرها را برآورد کنید.

کم هزینه ترین شهرهای دانشجویی برای تحصیل در کانادا

کانادا با داشتن هشتمین سیستم آموزشی برتر دنیا، مدارک دانشجویی معتبری در سطح جهان دارد و اگر به همه این‌ها کیفیت بالای زندگی و بازار کار مناسب را اضافه کنیم، متوجه می‌شویم که تحصیل در کانادا از همه لحاظ به نفع ماست. با این حال نمی‌توان هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور را نادیده گرفت. به همین خاطر قصد داریم ارزان ترین شهرهای دانشجویی را معرفی کنیم که در عین میزبانی از دانشگاه‌های معتبر جهانی، نرخ دستمزد بالایی نیز دارند. ارزان ترین شهرهای دانشجویی برای تحصیل در کانادا عبارتند از:

  • مونترال
  • شربروک
  • لاوال
  • کلگری
  • اتاوا
  • کینگستون
  • سنت کاترینز

مونترال؛ بهترین و ارزان ترین شهر دانشجویی برای تحصیل در کانادا

مونترال واقع در استان کبک به‌عنوان دهمین شهر دانشجویی برتر جهان، ارزان ترین شهر دانشجویی کانادا نیز به‌ حساب می‌آید. مونترال شهری هنری و فرهنگی است و بیش از 25 هزار دانشجو در 11 دانشگاه و 60 کالج این شهر تحصیل می‌کنند که اغلب آنها در محله Plateau ساکن هستند. چند مورد از بهترین دانشگاه‌های مونترال عبارتند از:

  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه کنکوردیا

میانگین هزینه زندگی در شهر مونترال کانادا ماهانه 1400 دلار است که این هزینه شامل اجاره مسکن یا خوابگاه نمی‌شود. در جدول زیر جزئیات هزینه زندگی در مونترال را به ‌صورت ماهانه مشاهده می‌کنید.

هزینه اقامت

1300 دلار کانادا

هزینه مواد غذایی

300 تا 500 دلار کانادا

هزینه حمل و نقل

220 دلار کانادا

هزینه آب و برق

200 دلار کانادا

شربروک؛ دومین شهر دانشجویی کم هزینه برای تحصیل در کانادا

شربروک واقع در جنوب استان کبک و 160 کیلومتری مونترال، شهر دانشجویی کمتر شناخته شده‌ای در کانادا است. این شهر بیش از 30 هزار دانشجو دارد که در دانشگاه‌های معتبر این شهر تحصیل می‌کنند. نکته جالب در مورد شربروک هزینه پایین زندگی در این شهر است؛ به‌طوری که هزینه زندگی و تحصیل در این شهر 15.6 درصد پایین‌تر از میانگین ملی کانادا است. بهترین دانشگاه‌های شربروک کانادا عبارتند از:

  • دانشگاه شربروک
  • دانشگاه بیشاپ

جزئیات هزینه زندگی دانشجویی در شربروک به ‌صورت ماهانه را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

هزینه اقامت

800 دلار کانادا

هزینه مواد غذایی

270 تا 480 دلار کانادا

هزینه حمل و نقل

230 دلار کانادا

هزینه آب و برق

230 دلار کانادا

لاوال؛ از شهرهای به صرفه برای تحصیل در کانادا

لاوال واقع در استان کبک نیز از جمله ارزان ترین شهرهای دانشجویی برای تحصیل در کانادا است. این شهر در 30 کیلومتری شمال غربی مونترال قرار دارد و بیش از 7500 دانشجو در این شهر مشغول تحصیل هستند. تنها دانشگاه شهر لاوال، دانشگاه لاوال نام دارد.

هزینه زندگی دانشجویی در لاوال ماهانه 1874 دلار است که 5.6 درصد کمتر از میانگین ملی کانادا است. البته این هزینه جدا از مبلغی است که برای اجاره مسکن یا خوابگاه در این شهر باید بپردازید. جزئیات هزینه ماهانه زندگی در شهر لاوال را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

هزینه اقامت

1273 دلار کانادا

هزینه مواد غذایی

280 تا 480 دلار کانادا

هزینه حمل و نقل

200 دلار کانادا

هزینه آب و برق

200 دلار کانادا

کلگری؛ نهمین شهر دانشجویی ارزان در آمریکای شمالی

کلگری واقع در استان آلبرتا از جمله کم هزینه ترین شهرهای دانشجویی برای تحصیل در کانادا است. بر اساس گزارش Oxford Economics، شهر کلگری نهمین شهر ارزان در آمریکای شمالی است. همچنین خوب است بدانید که کلگری بزرگ‌ترین شهر آلبرتا است و جوان‌ترین جمعیت کانادا در این شهر زندگی می‌کنند. نزدیک به 10 درصد از جمعیت مردم کلگری را دانشجویان بین المللی تشکیل می‌دهند. بهترین دانشگاه‌های کلگری کانادا عبارتند از:

  • دانشگاه کلگری
  • مؤسسه فناوری آلبرتای جنوبی
  • دانشگاه مونت رویال
  • دانشگاه سنت مری

هزینه ماهانه زندگی در کلگری برای دانشجویان 2113 دلار کانادا در ماه است. جزئیات مربوط به هزینه ماهانه زندگی در کلگری را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

هزینه اقامت

800 دلار کانادا

هزینه مواد غذایی

250 تا 450 دلار کانادا

هزینه حمل و نقل

150 دلار کانادا

هزینه آب و برق

250 دلار کانادا

اتاوا؛ پایتخت و یکی از ارزان‌ترین شهرها برای تحصیل در کانادا

اتاوا، پایتخت کانادا، یکی از ارزان ترین شهرهای دانشجویی این کشور است که هزینه زندگی در آن 18 درصد پایین‌تر از میانگین ملی کانادا است. نزدیک به 9600 دانشجوی بین المللی در اتاوا زندگی می‌کنند و این شهر بهترین گزینه برای دانشجویانی است که به مباحث سیاسی و علوم اجتماعی علاقه دارند. بهترین دانشگاه‌های اتاوا عبارتند از:

هزینه زندگی در اتاوا برای دانشجویان ماهانه 2170 دلار کانادا است. سایر جزئیات مربوط به هزینه ماهانه زندگی در اتاوا را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

هزینه اقامت

1200 دلار کانادا

هزینه مواد غذایی

300 تا 480 دلار کانادا

هزینه حمل و نقل

120 دلار کانادا

هزینه آب و برق

210 دلار کانادا

کینگستون؛ شهر دانشجویی ارزان قیمت استان انتاریو

کینگستون واقع در شرق استان انتاریو و در 200 کیلومتری اتاوا قرار دارد. بیش از 3000 دانشجوی بین المللی در این شهر زندگی می‌کنند و زیرساخت‌های آکادمیک در این منطقه فراهم هستند. بهترین دانشگاه‌های کینگستون عبارتند از:

  • دانشگاه کوئینز
  • کالج سنت لارنس

هزینه زندگی در کینگستون برای دانشجویان بین المللی ماهانه 1412 دلار است و جزئیات هزینه‌های زندگی در این شهر به شرح جدول زیر است.

هزینه اقامت

1220 دلار کانادا

هزینه مواد غذایی

300 تا 500 دلار کانادا

هزینه حمل و نقل

140 دلار کانادا

هزینه آب و برق

230 دلار کانادا

سنت کاترینز؛ شهر دانشجویی ارزان در نزدیکی تورنتو

سنت کاترینز واقع در استان انتاریو یکی از ارزان ترین شهرهای دانشجویی برای تحصیل در کانادا است که در 51 کیلومتری تورنتو قرار دارد. بیش از 1000 دانشجوی بین المللی در این شهر اقامت دارند که در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی‌ارشد ثبت نام کرده‌اند. این شهر پر جنب و جوش در نزدیکی آبشار نیاگارا فالز، آیس کیوب و ساحل سان ست قرار دارد. بهترین دانشگاه‌های سنت کاترینز عبارتند از:

  • دانشگاه براک
  • کالج هنرهای کاربردی و فناوری نیاگارا

هزینه زندگی دانشجویی در سنت کاترینز ماهانه 2032 دلار در ماه است. جزئیات مربوط به هزینه‌های زندگی برای دانشجویان در سنت کاترینز به شرح جدول زیر است.

هزینه اقامت

1314 دلار کانادا

هزینه مواد غذایی

200 تا 450 دلار کانادا

هزینه حمل و نقل

150 دلار کانادا

هزینه آب و برق

200 دلار کانادا

تحصیل در کانادا با ادب ویزا

با انتخاب ارزان‌ترین شهرها برای تحصیل در کانادا نه‌ تنها می‌توانید از مزایای زندگی در کشوری جهان اول بهره‌مند شوید، بلکه در دانشگاه‌هایی درجه یک با امکانات پیشرفته تحصیل خواهید کرد. گروه مهاجرتی ادب ویزا با داشتن بیش از 10 سابقه فعالیت در حوزه تحصیل در کانادا، نماینده چندی از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا در ایران است. مشاورین متخصص ما آماده ارائه مشاوره رایگان جهت ارزیابی شرایط شما و انتخاب بهترین شهر و دانشگاه برای تحصیل در کانادا هستند.

شماره تماس: 02171400111

کدخبر: 1046935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟