عزم دستگاه قضا برای برخورد با جرایم خشن جدی است

به گزارش رکنا از قزوین ، حسین رجبی در گفتگو با خبرنگار رکنا از برخورد قاطع با جرایم خشن خبر داد و گفت: جرایم خشن در قزوین سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: یکی از آسیبهای اجتماعی که در جامعه شاهد هستیم جرایم خشن می باشد که در سطح استان رخ میدهد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: برخورد با مجرمین جرائمی همچون سرقت و اقدامات مجرمانه مربوط به اراذل و اوباش با جدیت و قاطعیت در دستور کار دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی قرار دارد و قطع یقین افرادی که مرتکب اینگونه جرائم شوند باید در انتظار برخوردهای سخت قضایی هم باشند و محرومیت از نهادهای ارفاقی یکی از اقدامات بازدارنده دستگاه قضایی در خصوص این افراد است.

رجبی با اشاره به انگیزه های جرایم خشن تصریح کرد: انگیزه های مالی و ناموسی اصلی ترین جرایم خشن در سطح استان که باعث ایجاد حوادث ناگوار می شود.

وی گفت: دستگاه قضا در استان پنج شعبه برخورد با جرایم خشن تشکیل داده است.

دادستان قزوین با اشاره به کاهش ورودی به زندان عنوان کرد: سال گذشته شاهد کاهش ۲۶درصد ورودی به زندان بوده ایم.

وی گفت: با برنامه ریزی مناسب در سال جدید شاهد کاهش ۴۰درصدی جرایم خشن باشیم.

دادستان قزوین با اشاره به پیشگیری جرایم خشن افزود: در حوزه پیشگیری نزدیک به ۴۰۰سلاح سرد در سطح استان جمع آوری شده است که طرح جمع آوری سلاح در پارک های سطح شهر از جوانان به صورت مستمر وجدی اجرایی خواهد شد.

وی در پایان گفت: به جوانان و نوجوانان توصیه می شود از حمل سلاح سردبه منظور دفاع از خود خودداری کرده چراکه وظیفه حاکمیت مراقبت از مردم می باشد .

لیلا بیگدلی/قزوین 

کدخبر: 892875 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟