راه اندازی مرکز نیکوکاری کمیته امداد در لشگر برای اولین بار

به گزارش رکنا از قزوین، حجت الاسلام رضا کربلایی محمدی، مسئول عقیدتی سیاسی لشکر ۱۶ زرهی قزوین روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: سالروز شهادت سردار سلیمانی که نیروی تجدیدکننده قوا برای انقلابیون بود را گرامی می داریم و اعتقاد داریم سردار با شهادتش غبار انقلاب را زدود و آن را جلا بخشید.

وی بیان کرد: امام برای هر قشری یک یادگاری گذاشت از جمله نماز جمعه را برای مردم و سازمان عقیدتی سیاسی را برای نیروهای مسلح تاسیس کردند تا بنیه ایمانی نیروهای مسلح تقویت شود.

حجت الاسلام کربلایی تصریح کرد:  سازمان عقیدتی سیاسی در همه عرصه ها حضور داشته و برخی روسا در جبهه شهید شدند مانند حجت الاسلام اسلامی خواه که اولین شهید این سازمان در لشگر 16 زرهی محسوب می شوند.

وی بیان کرد: کارهای عقیدتی سیاسی در بخشهای پرسنل پایور، همسران، فرزندان و پرسنل وظیفه تعریف شده و فعالیت های قرآنی هم برای نیروها پیش بینی شده تا افراد با این کتاب آسمانی انس بگیرند و سعادت دنیا و آخرتشان تضمین شود.

مسئول عقیدتی سیاسی  لشکر ۱۶ زرهی قزوین یادآورشد:  درحال حاضر  در میان خانواده های لشکر تعداد ۳۷ نفر حافظ قرآن داریم که از یک جزء تا ۲۵ جزء را حفظ هستند و در پرسنل وظیفه هم ۱۸ حافظ کل از ۵ تا ۱۰ جزء،  در میان فرزندان کادر ۴۹ نفر حافظ قرآن از یک تا ۲۵ جزء داریم که بیانگر بخشی از عملکرد عقیدتی سیاسی است.

وی بیان کرد: روزهای سه شنبه هر هفته کلاس قرآن به مدت یکساعت برای همه پرسنل برگزار می شود که با استقبال خوبی روبرو شده است.

حجت الاسلام کربلایی اظهارداشت: همچنین روحانیون وظیفه ای داریم که خدمت را در لشکر می گذرانند که ۱۳ نفر در دو منطقه آذربایجان شرقی در مرز ارمنستان و یگانهایی در سرپل ذهاب و قصر شیرین که در خط مرزی هستند خدمت می کنند.

وی گفت: همچنین با استقرار روحانی مقیم در پادگان که از ساعت 13 تا 22 در میان سربازان هستند، به شبهات، مشکلات و مطالبات آنها رسیدگی کرده و در تقویت روحیه معنوی و دینی سربازان موثر هستند.

مسئول عقیدتی سیاسی  لشکر ۱۶ زرهی قزوین تصریح کرد:  در ابعاد سیاسی هم فعالیتهایی داریم که در یک شعبه فعال شده با دعوت از اساتید استانی برای بصیرت افزایی نیروها اقدام می کنیم که نمود آن در مشارکت گسترده نیروها در انتخابات و بصیرت افزایی دیده شده است

حجت الاسلام کربلایی گفت: با انتشار ویروس کرونا و محدود شدن همایش و تجمع و مراسم با ایجاد کانال ۴۰۵ توانسته ایم با عضویت خانواده نسبت به اطلاع رسانی و هم افزایی کارها اقدام کنیم.

وی بیان کرد: همچنین دیدار مستمر با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان لشکر از دیگر اموری است تا این خانواده احساس نکنند به فراموش سپرده شده اند

وی گفت: با راه اندازی این مرکز سربازان بی بضاعت تحت پوشش قرار گرفته اند و تاکنون بیش از  ۱۱۰ میلیون تومان به سربازان بی بضاعت و نیازمند کمک شده است.

 کربلایی همچنین تشکیل کتابخانه های جامع در کوی سازمانی و لشکر و  دیدار جهره به چهره با سربازان را از کارهای فرهنگی دیگر دانست و اظهارداشت: این اقدامات نیز در تقویت روحیه سربازان بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی بیان کرد: عقیدتی سیاسی در کنار فرماندهی لشکر کمک می کند تا کارها با تاثیرگذاری بیشتری انجام شود.

حجت الاسلام کربلایی که بزودی به افتخار بازنشستگی نائل می شود با اشاره به سابقه خود در ارتش اظهار داشت: در سال ۷۱ وارد ارتش شدم و ۴ سال درتیپ ۴۵ خوزستان خدمت کردم و سپس به قزوین منتقل شدم و بعد از آن مدت دوسال مسئول عقیدتی در کرمانشاه بودم و پس از آن پنج سال در پادگان پرندک و یک سال هم در خرم آباد خدمت کردم.

مسئول عقیدتی سیاسی  لشکر ۱۶ زرهی قزوین اضافه کرد: بیش از هشت سال هم در لشکر خدمت کرده ام و پس از بازنشستگی به کربلا عزیمت کرده و در این شهر مذهبی اقامت کرده و در خدمت زائران خواهم بود

 

کربلایی در خصوص ویژگی های ارتش هم گفت: انضباط پذیری ارتش و بموقع عمل کردن و دقت در کارها از مهمترین مزیت های ارتش است.

وی گفت: اصحاب رسانه زبان گویای مردم هستند و با مرور تاریخ می توانیم به اهمیت کار شما خبرنگاران بیشتر واقف شویم.

مسئول هماهنگ کننده روحانیون ارتش در استانهای زنجان، قزوین و همدان تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا برای این که حماسه کربلا فراموش نشود با خود سه نفر را با خود همراه کرد که نقش خبرنگاران امروزی را داشتند و با کمک آنها این واقعه بزرگ ثبت و ضبط و ماندگار شد.

وی بیان کرد: اولین خبرنگار تاریخ حضرت امام سجاد(ع) است که تاریخ و وقایع را نوشت تا کربلا فراموش نشود و دومین نفر حضرت زینب(س) بود که با حضور در محافل زنانه زیبائیهای کربلا را منعکس کرد و سومین نفر هم حضرت امام محمد باقر(ع) بود که بعدها حادثه را بخوبی تشریح کردند.

مسئول عقیدتی سیاسی  لشکر ۱۶ زرهی قزوین اظهارداشت: رسالت شما خبرنگاران در شرایط کنونی بسیار سنگین است و مردم انتظار دارند هم زیبای ها و کارهای انجام شده را بگویید تا امید در جامعه تقویت شود و هم مشکلات را با رویکرد نقد سازنده مطرح کنید تا مدیران پیگیر مشکلات شوند

 

کدخبر: 758898 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟