روزانه ۲۳ تن پسماند پزشکی در مشهد دفن می شود

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، ابوالفضل کریمیان افزود: حجم پسماند‌های پزشکی و بیمارستانی در مشهد طی سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.

وی ادامه داد: حجم روزانه تولید و دفن زباله‌های پزشکی و بیمارستانی در مشهد طی سال گذشته حدود ۲۱ تن بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: بی‌خطرسازی پسماند‌های عفونی واحد‌های پزشکی و بهداشتی مشهد به جز بیمارستان‌های این شهر توسط ۲ شرکت متخصص انجام می‌شود.

وی افزود: این شرکت‌ها که مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند زباله و پسماند‌های حاصل از اقدامات پزشکی را پس از بی‌خطرسازی برای دفن بهداشتی به سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد تحویل می‌دهند. 

کریمیان ادامه داد: بی‌خطرسازی پسماند‌های بیمارستانی در مشهد نیز با استفاده از دستگاه اتوکلاو (استریل‌کننده) در محل بیمارستان صورت گرفته و پس از آن برای دفن تحویل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد می‌شود. 

وی گفت: دفن پسماند‌های پزشکی و بیمارستانی مشهد از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری به صورت بهداشتی در محل ویژه و مشخص خارج از شهر و با ملاحظه تمامی استاندارد‌های لازم صورت می‌گیرد. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد افزود: بی‌خطرسازی و جمع‌آوری پسماند‌های عفونی حاصل از اقدامات پزشکی و بیمارستانی در مشهد طی چهار سال اخیر متولی مشخص داشته و بطور اصولی و مستمر انجام می‌شود. 

کدخبر: 737702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟