کوبا وارد سومین شب متوالی خاموشی سراسری شد

نقص در شبکه برق باعث شده میلیون‌ها نفر در کوبا سومین شب را در خاموشی بگذرانند. دولت کوبا مشکلات برق این کشور را به فرسوده شدن زیرساخت‌ها، قدیمی بودن نیروگاه‌ها و عدم تعمیر آنها و نبود سوخت کافی نسبت داده است.  مشکلات سوخت در کوبا در ماه‌های اخیر به دلیل کاهش تحویل سوخت از سوی ونزوئلا، مکزیک و روسیه به این کشور جدی‌تر شده است.

نقص در شبکه برق باعث شده میلیون‌ها نفر در کوبا سومین شب را در خاموشی بگذرانند.

از روز جمعه که یکی از بزرگترین نیروگاه‌های جزائر کارائیب با نقص فنی مواجه شده شبکه برق کوبا سه بار با مشکل مواجه شده است.

گزارش‌ها حاکی است وقوع طوفان در روز یکشنبه باعث ایجاد اخلال در تلاش‌ها برای بازگرداندن برق شد.

روزنامه یواس‌ای‌ تودی امروز دوشنبه نوشته قطع گسترده برق تظاهرات‌های کوچکی در کوبا را به همراه داشته و مسئولان را به تعطیل کردن مدارس و تمامی خدمات غیرضروری دولتی دست‌کم تا چهارشنبه وادار کرده است.

خاموشی گسترده در کوبا از روز جمعه با تعطیل شدن یکی از بزرگترین نیروگاه‌های برق در این کشور (نیروگاه آنتونیو گیتارات») آغاز شد و 10 میلیون نفر را در این جزیره در تاریکی فرو برد. شبکه برق کوبا از آن زمان سه بار دیگر از کار افتاده است.

مری کارلا، یکی از ساکنان هاوانا به نیوزویک گفت: «الان سه شب است که برق نداریم و غذاهایمان دارند فاسد می‌شوند. چهار روز بدون برق ظلم به کودکان است.»

طبق گزارش نیوزویک، دولت کوبا روز یکشنبه توانسته بود برق نزدیک به 160 هزار نفر از مشترکان در هاوانا را احیا کند، اما وقوع طوفان باعث شد تاریکی بار دیگر بر شهر حکمفرما شود.

میگوئل دیاز، رئیس‌جمهور کوبا روز یکشنبه در تلویزیون ملی کوبا از شهروندان این کشور خواست تظاهرات‌های خودشان را به صورت مسالمت‌آمیز برگزار کنند. او بر تعهد دولت کوبا برای برطرف کردن مشکل تأکید کرد.

دولت کوبا مشکلات برق این کشور را به فرسوده شدن زیرساخت‌ها، قدیمی بودن نیروگاه‌ها و عدم تعمیر آنها و نبود سوخت کافی نسبت داده است.

مشکلات سوخت در کوبا در ماه‌های اخیر به دلیل کاهش تحویل سوخت از سوی ونزوئلا، مکزیک و روسیه به این کشور جدی‌تر شده است.

وزیر انرژی کوبا امروز ابراز امیدواری کرد مشکل برق تا صبح سه‌شنبه حل شود.

او با وجود این گفت که طوفان «اسکار» که شامگاه یکشنبه وارد سواحل شرقی کوبا شد باعث ایجاد مشکلات جدید برای تأمین برق خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟