یوم کیپور چیست؟ / یهودیان چه ممنوعیت هایی دارند

به گزارش رکنا، یهودیان روز بخشش یا آمرزش را که به «یوم کیپور» یا «یوم الغفران» مشهور و از مهم‌ترین روزهای سال در تقویم یهودیان و برای آنان مقدس است، جشن می‌گیرند؛ چراکه بر اساس روایت یهودیان، کاهن اعظم مراسم قربانی را در معبد انجام داد و به گناهان خود، گناهان کاهنان و گناهان تمام رژیم صهیونیستی اعتراف کرد.

آن‌ها در این روز با پوشیدن کتان سفید، وارد شدند، چراکه فقط پوشیدن آن در یوم کیپور مجاز بود. این مراسم زمانی به پایان رسید که بز قربانی که به طور نمادین گناهان اسرائیل را بر دوش داشت، برای مرگ در بیابان رها شد.

یک دایره المعارف یهودی نیز نوشته است که یهودیان در طول «یوم کیپور» به دنبال جبران گناهان خود و آشتی با خدا هستند و پیروان این دین در طول دوره روزه داری یوم کیپور، مجاز به خوردن یا نوشیدن حتی آب هم نیستند.

در پایان روز کفاره شیپور شوفار به نشانه پایان روزه دمیده و یک غذای مخصوص جشن برای افطار آماده می‌شود.

در «یوم کیپور» یهودیان باید از خوردن و آشامیدن و رابطه پرهیز کنند، آن‌ها همچنین از پوشیدن کفش چرمی منع شده‌اند و گاه جامه‌های سفید بلند به نام کیتل می‌پوشند.

آن‌ها برای دعا و جابجایی حتی با پای برهنه حرکت می‌کنند و ماشین خود و چراغ ها را روشن نمی‌کنند؛ یهودیان همچنین با خودکار نمی‌نویسند؛ چراکه طبق اعتقاد آنها این کارها ممنوع است.

کدخبر: 1051021 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی