ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات کیست ؟ + بیوگرافی

رکنا سیاسی : ستار هاشمی ، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دفاع از برنامه‌های خود در صحن مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در سال ۱۳۵۵ در منطقه‌ای متولد شدم که نه وضعیت عمرانی و نه وضعیت بهداشتی و نه امکانات آموزشی مناسبی نداشت. اما با پیروزی انقلاب اسلامی به تدریج روند پیشرفت و توسعه منطقه آغاز و جبران محرومیت‌ها شروع شد. در این میان نهضت آموزشی در منطقه ما گسترش یافت و جریانی مبارک که در سال‌های قبل با محوریت نظام آموزش عشایر بنیان گذاشته شده بود و پدر، عمو و دایی بنده از اولین معلمان همان نظام شرافتمند بودند.

وی افزود: پس از اخذ دیپلم در حوزه نرم افزار و در نهایت، هوش مصنوعی ادامه تحصیل دادم. رشته‌ای که اگرچه در سه دهه پیش شناخته شده نبود اما افراد مطلع می‌دانستند که آینده کشور و دنیا وابسته به چنین رشته‌ای خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: تجربه ۲۰ ساله تدریس و تحقیق در دانشگاه‌های شیراز و تهران و نیز ۱۴ سال مدیریت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطوح ملی و استانی و نیز تجربه آموزش در مناطق محروم این نکته را با همه وجودم احساس کردم که باید به مناطق مختلف کشور با نگاه عدالت محور خدمت کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: می‌خواهم استواری‌ام را بر عهدی که در همه این سال‌ها با خود داشتم تجدید کنم که برای بهبود وضعیت و پیشرفت همه‌جانبه کشور از هیچ کوششی فروگذار نکنم. در این مسیر و مسیر حرکت به سمت اهداف بلند، تسلیم ناملایمات، کمبودها و دشواری‌ها نشوم. بلکه همه توان و ظرفیتم را برای تحقق بهترین‌ها بسیج نمایم.

وی افزود: بی تردید موفقیت در این مهم به جز فضل الهی و همراهی دولت و مجلس و همه همکاران و نهادهای ذی مدخل میسر نخواهد شد. همکاری و تعامل مهمی که با محوریت ایده رئیس جمهور محترم، تحت عنوان کابینه وفاق ملی امروز رنگ واقعیت به خود گرفته است.

هاشمی تاکید کرد: بنده در طول مدت فعالیت و خدمات انجام شده، چه در دانشگاه و چه در مدیریت در قوای مجریه و قضائیه، از سطوح استانی تا سطوح ملی، رویه و دیدگاهم تعامل، اجماع سازی و مفاهمه با ذی نفعان برای حداکثر نمودن منافع ملی بوده و عمیقاً با ایده وفاق ملی خو گرفته‌ام. عمیقاً باور دارم دانایی، مقدمه توانایی و قدرت است. علم و قدرت در همسایگی همدیگر قرار دارند.

گفتنی است ، ستار هاشمی که در وزارت ارتباطات دولت دوازدهم معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰) بود بعد از پایان این دولت به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رفت و معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی در این سازمان شد.

از دیگر سوابق اجرایی که در کارنامه کارای او دیده می‌شود رئیس هیئت مدیره شرکت ایرانسل (‌۱۴۰۲ تا کنون، معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت (۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸)، عضو شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان فناوری اطلاعات کشور (۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸)،مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس (۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶)، رئیس دانشکده آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شیراز (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴)، رئیس بخش کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲) و دبیر کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان فارس (۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶) است.

بنابراین گزارش ،  محمدجواد آذری جهرمی وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۸ هاشمی را به معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات منصوب کرد و او در این جایگاه به سرانجام رساندن مصوبه تولید گوشی هوشمند داخلی را به عهده گرفت.

در سابقه اجرایی معاونت فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به چشم می‌خورد. او در معاونت فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سامانه کاتب را رونمایی کرد.

هاشمی در تأسیس انجمن هوش مصنوعی ایران نیز نقش داشته است.

کدخبر: 1030909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟