بخشی از مافیای ایران خودرو و سایپا، دولتی‌ ها هستند / قوه قضائیه با قدرت وارد شود و کار را به بخش خصوصی واگذار کند

به گزارش رکنا، سارا فلاحی ، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی رکنا در خصوص اظهارات اخیر رییس جمهور مبنی بر شناسایی شرکت های زیان‌ده و تغییر رویه در این شرکت ها، گفت: واقعیت این است که هر شرکتی که زیان ده است، باید به مردم معرفی شود و در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد. حالا اگر این شرکت ها ایران خودرو و سایپا هم باشند، باید این اتفاق را بپذیرند.

وی ادامه داد: البته مشکل اصلی این است که دولت دخالت می‌کند، نظارت نمی‌کند. من همیشه گفته‌ام بخشی از مافیای ایران خودرو و سایپا همین دولتی ها هستند. آن‌هایی که در هیئت مدیره‌ها و بخش های مختلف اقتصادی افراد خود را سرِ پُست های مختلف می گذارند، در هلدینگ‌های اقتصادی از مسیرهای غیرکارشناسی به منافع مردم صدمه می‌زنند و تنها هدفشان این است که بنگاه‌های اقتصادی را در اختیار خود بگیرند.

فلاحی تأکید کرد: درد، همین افراد بی‌ مسئولیت هستند که اگر کنار بروند و کار را به آنهایی بسپارند که "می‌توانند" و "می‌دانند"، مشکلات حل می‌شود. برای این منظور هم باید نهادهای امنیتی و قوه قضاییه پای کار بیایند. حالا اگر با همین سیاست‌‎ها پیش بروند، جابجایی آدم ها برای خصوص سازی بی معناست و راه به جایی نمی‌برد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که بارها نسبت به وجود اژدهای هفت سر در صنعت خودروسازی هشدار داده است، تصریح کرد: متأسفانه مافیایی در این صنعت ریشه دوانده‌اند که باید قطع شوند تا سیاست های حاکم بر این صنعت تغییر کند. من بارها گفته‌ام که اینها – هر کسی که باشند – از نظام جمهوری اسلامی و مردم که بزرگ‌ تر نیستند. درست است که به اصطلاح از بس مار خورده‌اند، افعی شده‌اند ولی تعداشان زیاد نیست اما با قدرتی که در اختیار گرفته‌اند، افرادی که مانعشان می شوند را یا حذف می کنند و یا به آنها باج می‌دهند.

فلاحی تأکید کرد: این ها اگر حذف شوند، سیاست ها تغییر می کند و با واگذاری صنعت خودروسازی به بخش خصوصی – به معنای واقعی کلمه- این صنعت در مسیر بالندگی قرار می‌گیرد. برای این منظور فقط باید قوه قضاییه با قدرت وارد شود و عنان قدرت از دست این چند نفر بگیرد.

کدخبر: 1050840 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی