شرایط بحرانی نوزاد دوماهه در گلستان که نیاز فوری به کمک پزشکی دارد + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، یکی از ویدیوهای پر بازدید روزهای اخیر متعلق به درخواست کمک مالی؛ برای عمل جراحی کودکی 2 ماهه است. برای مشخص شدن ماجرا به گفت و گو با علیرضا امیدزاده فعال اجتماعی و سازنده این ویدئو به گفت و گو پرداخته ایم.

امیدزاده، در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، با اشاره به این مسئله که 7 سال است مشغول اقدامات خیرانه است گفت: به عنوان یک فعال اجتماعی با موضوعاتی این چنینی زیاد مواجه می شوم. اولویت همیشه ما هنگام مواجه با این مشکلات بیماران نیازمند درمان بوده است.

او در تشریح فیلمی که در فضای مجازی منتشر کرده است، گفت: طی تماسی که در هفته ی گفته دریافت کردیم متوجه شدیم کودکی دو ماهه با شرایط بحرانی وجود دارد، که به شدت نیازمند کمک است. این نوزاد در کنار اینکه نمی تواند از شیر مادر تغذیه کند، در خوردن شیرخشک نیز ناتوان است.

وی ادامه داد: بعد از بررسی و گفت و گو با خانواده نوزاد متوجه شدیم برای این کودک در 4 روزگی عمل چسبندگی روده انجام شده، که متاسفانه بهبودی پیدا نکرده و نیازمند جراحی مجدد است. خانواده این نوزاد که در پرداخت هزینه های عمل، که چیزی بیش از 100 میلیون تومان است، ناتوان بودند نیازمند کمک های ما به عنوان یکی از اعضای مجمع خیرین استان شدند. به همین دلیلی طی انتشار فیلمی در فضای مجازی از مردم درخواست کمک کردیم که خوشبختانه هزینه مورد نیاز جمع آوری و مدارک نوزاد به یکی از مراکز طب کودکان تهران ارسال شده است؛ تا بعد از بررسی مشخص شود بهتر است اقدامات درمانی در تهران انجام شود یا گرگان.

وی در آخر با بیان اینکه با وجودی که استان گلستان در شرایط آب و هوایی خوبی قرار دارد ولی با آمار فقر بالایی روبرو است، افزود: امیدواریم شرایط اقتصادی در دوره ریاست جمهوری جدید به شکلی پیش رود که خانواده ها درگیر و محتاج  تامین هزینه های  درمانی و غذایی خود نباشند.

به گزارش رکنا، مردم هنگام کمک به فعالین و خیرین قبل از هرگونه اقدام، نیازهای واقعی جامعه را شناسایی کنند تا کمک‌ها مؤثر واقع شوند. همچنین توصیه می شود به سازمان‌ها و افرادی که سابقه مثبت و شفافیت مالی دارند، کمک کنند. 

همدلی و کمک مالی در مواجهه با مشکلات مردم می‌تواند نقش مهمی در تقویت همبستگی اجتماعی، کاهش فقر و ارتقاء کیفیت زندگی ایفا کند. این اقدامات نه تنها به بهبود وضعیت معیشتی افراد کمک می‌کند، بلکه حس امید و اعتماد به نفس را در جامعه افزایش می‌دهد و موجب ایجاد فرهنگی از همکاری و حمایت متقابل می‌شود.

کدخبر: 1050347 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ملینا جعفری دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی