جامعه تحمل تک نرخی شدن ارز را ندارد

به گزارش رکنا، محمود بهمنی، نماینده ادوار مجلس دوازدهم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی رکنا درخصوص برخی زمزمه‌ ها از سوی دولت مبنی بر تک نرخی شدن ارز، گفت: این موضوع همیشه از آرزوهای بانک مرکزی بوده است تا نرخ ارزهای خارجی به یک قیمت واحد برسد ولی الان شرایط این کار وجود ندارد و در صورت اقدام دولت به این امر، آسیب های زیادی به مردم وارد می شود.

بهمنی افزود: این اقدام در واقع به مثابه یک شوک اقتصادی است که جامعه تحمل آن را ندارد و باعث ایجاد تورمی بزرگ‌تر از آن چه هست، می شود.

وی حرکت بطئی و تدریجی به سمت تک نرخی شدن ارز را عاقلانه‌ترین راه دانست و گفت: ما باید در یک بازه زمانی به این سمت حرکت کنیم و تا آن زمان وزارت صمت و سازمان‌های دیگر باید ارز ارزان 41 تومانی و یا 28 تومانی را بدهند و در عین حال نظارت هم داشته باشند. در غیر این صورت هر کالایی که وارد کشور بشود، در 62 هزار تومان ضرب می شود به دست مردم می‌رسد. رانت حاصل از این عدد هم به جیب عده‌ای خاص می‌رود.

رییس کل سابق بانک مرکزی ادامه داد: در حال حاضر نظارت، بزرگترین چالش ما است که باید کامل شود تا به مرور زمان نرخ ارز را به نرخ بازار نزدیک کنیم در غیر این صورت باید منتظر تورمی بسیار بزرگ باشیم.

کدخبر: 1050847 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی