سوال از شهردار تهران برای ترافیک کلید خورد

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورا در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به سؤالی در ارتباط با گزارش معاون حمل و نقل شهرداری پیرامون برنامه ها و تمهیدات پیش بینی شده به منظور کنترل و کاهش حجم ترافیک در ایام ابتدایی بازگشایی مدارس اظهار داشت: هر ساله شهرداری تهران در کنار سایر نهادهای مسئول از جمله آموزش و پرورش، پلیس راهنمایی و رانندگی و تمام مسئولان ذیربط حمل و نقل یا به عبارت بهتر ترافیک در روزهای ابتدایی مهرماه برنامه هایی را برای ایام بازگشایی مدارس در دستور کار دارند. معمولاً در این ایام حجم ترافیک بدتر از روزهای قبل بوده و افزایش ۲۰ درصدی خواهد داشت. این برنامه ها نیز برای کاهش میزان ترافیک پیش بینی شده است.

وی افزود: می دانیم که این برنامه ها به طور کلی عملیاتی نمی شود؛ اما می تواند تأثیرگذار باشد و از ازدحام روز اول مهر بکاهد. تأکید می کنم تا زمانی که وسایط نقلیه عمومی گسترش نیابد؛ همچنان با این مشکل مواجه خواهیم بود و تا زمانی که استفاده از خودروهای شخصی بیش از ۶۰ درصد در شهر تهران استفاده شود. متأسفانه این شرایط را خواهیم داشت. حل این مسئله مستلزم همکاری مردم و افزایش وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس و مترو  است که دو اصل مهم نه تنها در ایران بلکه در هر کشور دیگری مبنای حمل و نقل عمومی را شکل می دهد. 
چمران در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر عدم پاسخگویی شهردار تهران با استناد به ادعای اخیر وی در مورد ممانعت ریاست شورا در این خصوص توضیح داد: در این باره به شهردار تهران گفته شده تا آمادگی لازم را برای حضور در صحن شورا به منظور پاسخگویی به سوال داشته باشند. سؤال هم برای وی ارسال شده اما مسئله این است که طرح سوال مراحل قانونی را طی نکرده بود. مقرر شد شهردار جلسه آینده در صحن حضور یابد که به دلیل سفر به مسکو به منظور حضور در مجمع بریکس این موضوع به جلسه دیگری موکول شد. هنوز دعوت رسمی از شهردار انجام نشده است اما به زودی این کار انجام خواهد شد تا در صحن حاضر شده و به سؤالاتی پیرامون موضوع مسکن و غیره پاسخ دهد. 
رئیس شورا در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر ارسال درخواست کتبی به دفتر رهبری برای دیدار خصوصی با ایشان و عدم تحقق آن تاکنون نیز گفت: جدیداً درخواستی انجام نشده است. در ابتدای دوره این کار انجام شد اما به دلیل همزمانی با مناسبتها و تعدد آنها این کار تاکنون به تعویق افتاده است. 
 وی در پایان در خصوص نتیجه موضوع هفت ساله شدن شورا که در شورای عالی استانها مطرح شده بود؛ بیان کرد: به دلیل آنکه هنوز شش ماه مصوبه اول سوری نشده است؛‌ امکان طرح این موضوع وجود ندارد. در صورتی که اعلام وصول شود و با توجه به تعداد بالای طرح ها در مجلس شورای اسلامی، اگر شورای استانها هم تلاش و اهتمام لازم را داشته باشد؛ می توان به نتیجه امیدوار بود گرچه پیش از این هم گفته شد که تحقق این امر مستلزم رای مجلس و شورای نگهبان است.
کدخبر: 1040698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟