10 درصد دانش آموزان ابتدایی هنوز ثبت نام نکرده اند / کلاس بندی 90 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی انجام شده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش امروز در نشست با رسانه‌ها، اظهار کرد: امسال یک میلیون و 495 هزار دانش آموز در پایه اول دبستان داریم و 110 هزار نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

کلاس‌بندی 90 درصد دانش‌آموزان انجام شده است

وی افزود: یک میلیون و 168 هزار نفر دانش‌آموز پایه اول دبستان ثبت‌نام قطعی را انجام دادند و کل دانش‌آموزان دوره ابتدایی 9 میلیون و 190 هزار نفر هستند؛ 80 درصد ثبت‌نام پایه اول دبستان و 90 درصد ثبت‌نام در کل دوره ابتدایی انجام شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: کلاس بندی 90 درصد دانش‌آموزان انجام شده است و کار سازماندهی معلمان آغاز شده است.

اجرای نظام دوری برای 30 درصد معلمان ابتدایی

طریفی حسینی گفت: دوره آموزش ضمن خدمت برای توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی در تابستان برگزار می‌شود؛ بخشی از معلمان دوره اول ابتدایی در نظام دوری سازماندهی می‌شوند و 30 درصد معلمانی که سال تحصیلی گذشته در پایه اول دبستان مشغول تدریس بودند، امسال در پایه دوم دبستان همراه دانش‌آموزان هستند.

وی افزود: 60 ساعت آموزش ضمن خدمت برای توانمندسازی معلمان در نظر گرفته شده است و معلمان می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند و بخش مهمی از آن از هفته سوم مرداد آغاز می‌شود.

کدخبر: 1023836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟