چرا در روزهای گرم سال اشتهای کمتری برای خوردن غذا پیدا می کنیم؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در روزهای گرم سال، بسیاری از افراد کاهش اشتها را تجربه می‌کنند. این پدیده به دلایل متعددی مثل تلاش بدن برای کاهش دمای خود و کاهش جریان خون دستگاه گوارش است که این موضوع موجب کندشدن روند هضم غذا و احساس سیری طولانی مدت می شود. از دلایل دیگر کاهش اشتها می توان به کاهش فعالیت فیزیکی و افزایش مصرف مایعات اشاره کرد. در روزهای گرم، نیاز بدن به مایعات بیشتر می‌شود و ما بیشتر آب می‌نوشیم. این امر می‌تواند معده را پر کرده و احساس گرسنگی را کاهش دهد.

با وجود کاهش اشتها بسیار مهم است که با تغذیه مناسب از کمبود مواد مغذی در این روزهای گرم سال جلوگیری کنیم. برای جلوگیری از کمبود مواد مغذی استفاده از میوه و سبزیجات، پروتئین های سبک مثل مرغ، تخم مرغ،ماهی و...، غلات کامل مثل نان های سبوس، برنج قهوه ای و...، مغز ها و دانه ها و... می تواند مفید و به بدن کمک کند.

در روزهای گرم سال، کاهش اشتها پدیده‌ای طبیعی است که به دلایل فیزیولوژیکی مختلف رخ می‌دهد. با این حال، برای جلوگیری از کمبود مواد مغذی و حفظ سلامت بدن، مصرف مواد غذایی مغذی و متنوع بسیار مهم است. تمرکز بر مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه، پروتئین‌های سبک، غلات کامل، مغزها و دانه‌ها و همچنین نوشیدن مایعات کافی می‌تواند به حفظ سلامت و انرژی بدن کمک کند.

 

کدخبر: 1023268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ملینا جعفری
آیا این خبر مفید بود؟