طرز کاشت بذر پیچک چشم نارنجی هیبرید آلمانی / فیلم

به گزارش رکنا، در صورتی که می‌خواهید بذرها را در گلدان به صورت خزانه بکارید می‌توان هر زمان از سال این کار را انجام داد.

بذری که خدمت شما عزیزان ارائه می شود پیچکی با گل های نارنجی است که مرکز آن تیره رنگ بوده و شبیه چشم دیده می شود! تقابل گل های نارنجی رنگ با برگ های سبز و قلب شکل زیبایی منحصر به فردی به این پیچک بخشیده است. شما عزیزان می توانید این گیاه را در گلدان، باغچه و یا حتی در فصل زمستان در داخل خانه نیز پرورش دهید.

این گیاه به عنوان یک گیاه چند ساله در آب و هوای گرمسیری رشد می کند. گل پیچک چشم نارنجی اگر در هر خاک غنی و دارای زهکشی خوب در مکانی آفتابی کاشته شود به خوبی رشد می کند، اما برای بالا رفتن به نوعی داربست یا قیم نیاز دارد. این گیاه اگر در کنار دیوار یا قیم نباشد از لبه های گلدان کاشت آویزان می شوند. در واقع یکی از عالی ترین گزینه ها برای کاشت در گلدان هایی است که به صورت آویزان در خانه قرار می گیرند.

برای شروع کاشت بذر پیچک چشم نارنجی هیبرید آلمانی این گل زیبا، بستر کاشتی با ورمی کمپوست، پیت ماس و کوکووپیت آماده کنید. برای کاشت می توانید از لیوان های یکبار مصرف و یا سینی کشت استفاده کنید. ظرف کشت را با بستر کاشت عاری از بیماری های گیاهی پر کنید، سپس بذر گل پیچک چشم نارنجی را در عمق 1 سانتی متری بکارید. بذر گل پیچک چشم نارنجی را با یک لایه ظریف خاک بپوشانید.

پس از کاشت بذر گل پیچک چشم نارنجی به آرامی کمی آب اسپری کنید و در جایی با دمای بالاتر از 20 درجه سانتی گراد و پرنور قرار دهید. بذر گل پیچک چشم نارنجی به ۲۱ روز زمان نیاز دارند تا جوانه بزند. پس برای دیدن جوانه های این گل خوشرنگ، کمی صبور باشید.

پس از اینکه دمای هوا در محیط بیرون به بالاتر از 15-10 درجه سانتی گراد رسید می توانید نشاها را گلدان بزرگ و یا در باغچه بکارید. اگر در باغچه این گل زیبا را پرورش می دهید بهتر است حداقل 50 سانتی متر بین دو گیاه فاصله بگذارید تا بر سر نور با یکدیگر رقابت نکنند.

کدخبر: 1013347 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟