فیلم 6 صحنه از جولان باند کلاه انگلیسی ها در تهران / 8 مرد با گردش مالی 2 میلیاردی + جزییات

به گزارش اختصاصی رکنا، سال گذشته بود که فیلم صحنه سرقت موبایل مرد جوانی در خیابان نجات الهی در فضای مجازی پخش شد و بدین ترتیب تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای دستگیری سارقان موبایل قاپ وارد عمل شدند.

کارآگاهان در تحقیقات میدانی ابتدا به صورت محسوس و نامحسوس در محل های سرقت موبایل توسط باند دزدان حرفه ای شروع به گشت زنی کردند اما هیچ ردی از این دزدان حرفه ای به دست نیامد.

بررسی های فیلم های صحنه سرقت نشان از آن داشت که اعضای یک باند حرفه ای در حالیکه کلاه ، نقاب و دستکش داشتند در چشم بهم زدنی دست به سرقت گوشی موبایل طعمه هایشان می زنند که در این شاخه تجسس های پلیسی کلید زده شد تا اینکه روز اواسط اردیبهشت ماه 1402 سرنخ جدیدی پیش روی پلیس قرار گرفت.

کارآگاهان در این شاخه از تجسس های پلیسی اطلاع پیدا کردند که یکی از متهمان در تعقیب و گریز پلیسی هدف گلوله قرار گرفته و به صورت پنهانی در یک مرکز درمانی تحت درمان قرار گرفته است.

همین کافی بود تا ردیابی ها کلید زده شود و ماموران با اقدامات پلیسی پسر جوان را که در مرکز درمانی مورد درمان قرار گرفته بود شناسایی شد.

کارآگاهان اداره 18 پلیس آگاهی تهران پی بردند که احمد یکی از سارقان سابقه دار تحت درمان قرار گرفته است و ردیابی های پلیسی ادامه داشت و با توجه به اینکه متهم از تحت تعقیب قرار گرفتن پلیس اطلاع پیدا کرده بود مخفیگاه خود را تغییر می کرد تا اینکه 26 فروردین ماه سال جاری مخفیگاه متهم هدف شناسایی قرار گرفت و احمد در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

شناسایی باند کلاه انگلیسی

دستگیری احمد کافی بود تا دیگر اعضای این باند که به صورت حرفه ای دست به موبایل قاپی در تهران می زدند هدف شناسایی قرار گیرد و متهمانم یکی پس از دیگری ردیابی شدند و متهمان یکی پس از دیگری از سارقان حرفه ای تا مالخر گوشی های سرقتی در  عملیات های پلیسی زمینگیر شدند .

کارآگاهان در بازجویی از متهمان پی بردند که سارقان در زمان سرقت برای اینکه ردی از خود به جا نگذارند با کلاه و ماسک چهره شان را پنهان کرده و با پوشیدن لباس های آستین بلند سعی داشتند تا تتوهای روی دستشان پنهان بماند تا هدف شناسایی قرار نگیرند.

تیم پلیسی در تجسس ها پی بردند که گردش مالی 3 ماهه این باند بیش از 2 میلیارد تومان است که از فروش گوشی های سرقتی این پول را به دست آورند.

بنا بر این گزارش، اعضای باند کلاه انگلیسی که به بیش از 100 موبایل قاپی در سطح تهران اعتراف کردند برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره 18 پلیس آگاهی تهران قرار گرفته اند.

 

کدخبر: 1025677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟