فیلم  سرقت موتورسیکلت میلیاردی از ویترین ضد سرقت نمایشگاهی در تهران + گفتگوی رکنا با دزدان

به گزارش اختصاصی رکنا، اوایل سال جدید بود که فیلم سرقت عجیب یک موتورسیکلت سنگین از یک نمایشگاه خودرو لوکس منطقه یک تهران در تمام فضای مجازی انتشار پیدا  کرد و نظر همه را به خود جلب کرد.

 این فیلم نشان  داد که 2 سرنشین یک وانت پیکان وقتی برای سرقت موتورسیکلت سنگین پشت ویترین نمایشگاه خودرو در شکستن شیشه ضد سرقت ناکام می مانند با وانت شان دنده عقب رفته و شیشه ها را می شکنند و دو نفری موتور را بار وانت کرده و متواری می شوند.

پس از این سرقت عجیب  مالک نمایشگاه خودرو به طرح شکایت پرداخت و با دستور قضایی  تیمی از پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند تا رازگشایی کنند.

کارآگاهان از همان دقایق اولیه  در کمترین زمان ممکن از روی فیلم دوربین های مدار بسته و پلاک وانت آدرس متهمین را شناسایی و در گام اول2 سارق حرفه ای را بازداشت و سپس مالخری  که در ازای 40 میلیون تومان آن را خریداری کرده بود را دستگیر کردند .

فیلمی که رازگشا شد

طی گزارش واصله به پلیس آگاهی تهران در خصوص سرقت یک موتورسیکلت سنگین از یک نمایشگاه خودروهای لوکس ماموران ویژه مبارزه با سرقت این پایگاه وارد عمل شدند و با توجه به انتشار فیلم سرقت سرنخی به دست کارآگاهان رسید و ماموران با شناسایی دزدان  در یک اقدام ضربتی مخفیگاه آنها را شناسایی و هر 2 سارق را بازداشت کردند.

سارقین در اولین لحظات بازداشت نسبت به جرم خود اعتراف کرده و در ادامه جهت همکاری با پلیس نشانی مالخری که این موتورسیکلت را به آن فروخته بودند اعلام و  او نیز دستگیر شد.

در ادامه مشخص شد که سارق اصلی که راننده این وانت بوده یکی از سابقه داران حرفه ای است که پس از آشنایی با همدست خود در پارک سرخه سار بعد از مصرف مواد مخدر سوار بر خودروی سرقتی شده و اقدام به دزدیدن موتورسیکلت کرده اند.

سرهنگ داوری در پایان به تمامی افرادی که املاک و یا شغل هایی مانند نمایشگاه خودرو دارند توصیه کرد حتما از تمامی ابزار و لوازم ضد سرقت و درهای کرکره استفاده کرده تا از اموال و دارایی هایشان به خوبی حفاظت کرده و از سرقت آنها نیز جلوگیری کنند.

گفتگو با دزدان

چند سال دارید؟

من 33 ساله و همدستم 19 ساله هستیم

سابقه داری؟

بله 3 بار دیگر سرقت کرده بودم

ازدواج کردی ؟

بله 4 فرزند دارم

از روز سرقت موتورسیکلت برایمان تعریف کن؟

یک روز قبل از 13 بدر بود که در پارک سرخه حصار مشغول کشیدن مواد بودم، با همدستم هم همانجا آشنا شدم، بعد از اینکه مواد مصرف کردیم و در حال خودمان نبودیم سوار وانت او شدیم، تازه متوجه شدم او وانت را از شهرستان دماوند سرقت کرده برای همین با خیال راحت در خیابان ها می چرخیدیم که چشممان به این موتور گرون قیمت خورد برای همین به وحید پیشنهاد دادم که آنرا بدزدیم و با او چرخی بزنیم.

متهم در ادامه گفت: اول وحید پیاده شد و سعی کرد با چوب بزرگی که داخل وانت بود شیشه های مغازه را بشکند اما وقتی موفق نشد من تصمیم گرفتم دنده عقب با ماشین به شیشه بکوبم شاید شکسته شود، برای همین شیشه را شکستیم و موتورسیکلت را باهم بار وانت کردیم و رفتیم.

بعد چه شد؟

موتور را به خانه ام بردم و با دوستم که مالخر بود تماس گرفتم تا برای خریدن موتور اقدام کند، چون موتور سنگین ها سوییچ ندارند و روشن کردن شان امکان نداشت،مجبور به فروش آن بود

با وانت دزدی چه کردید؟

وانت را اطراف شهر رها کردیم.

مالخر را از کجا می شناختی ؟

بچه محل خودمان بود

موتور را به چه قیمتی فرویختی؟

40 میلیون تومان

یعنی موتور 800 میلیونی را فقط 40 میلیون فروختی ؟

بله

با پولش چه کردی؟

یک میلیون به همدستم دادم و بقیه اش را مواد خریدم و مصرف کردم

چه طور شد که پلیس تورا شناسایی کرد؟

فیلم سرقت ما در فضای مجازی پخش شده بود ، دوستم که موتور را خرید به من زنگ زد که بیا و پولم را پس بده و موتورت را ببر ، پلیس هم وقتی دوربین مداربسته مغازه را بررسی کرد از روی چهره من را شناسایی و بازداشت کرد.

گفتگو با مالخر

چند سال داری؟

40 سال

سابقه داری؟

بله به جرم سرقت و مالخری جند باری بازداشت شده بودم

چه چیزهایی را خرید و فروش می کردی؟

لوازم خانگی بیشتر

چه شد که تصمیم گرفتی این بار موتور سنگین بخری؟

من نمی دانستم این موتور سرقتی است اما وقتی متوجه شدم که قیمت بالایی دارد و رضا(متهم اول) حاضر به فروختنش با کمترین قیمت است آن را خریدم برایش سوئیچ درست کردم تا از آن استفاده کنم

رضا به ما گفت شما با او تماس گرفته اید و گفته اید بیاید و موتور را ببرد و پول شما را پس بدهد چرا؟

یکی دو هفته بعد از عید بود که به طور اتفاقی فیلم سرقت موتور را در فضای مجازی دیدم ترسیدم و مطمئن بودم پلیس به دنبال آنهاست برای همین به رضا زنگ زدم که پولم را پس بده و موتورت را ببر اما او نیامد من هم وقتی فهمیدم که او بازداشت شده خودم را به پلیس معرفی کردم

یعنی شما نمی دانستی وقتی موتور 800 میلیونی را می خری احتمال دارد سرقتی باشد؟

نه من قرار بود بعد از آن بازهم به رضا پول بدهم اما بعد از دیدن فیلم منصرف شدم

گفتگو با مرد نمایشگاه دار

شاکی این پرونده سرقت عجیب در عید امسال از روز سرقت مغازه اش اینگونه گفت : ساعت 12 شب 13 بدر و 21 ماه رمضان بود که کارگر مغازه با من تماس گرفت و گفت محمدآقا دزدها شیشه های مغازه را شکسته اند موتور سیکلت داخل ویترین را برده اند.

من سریع خودم را به نمایشگاه رساندم اما کار از کار گذشته بود در نهایت با پلیس تماس گرفتم و از آنها کمک خواستم

فیلم سرقت چگونه در فضای مجازی پخش شد؟

من فیلم دوربین مداربسته را داخل پیج اینستاگرام نمایشگاه گذاشتم که یکدفعه نزدیک به چند میلیون نفر بازدید خورد و در فضای مجازی پخش شد

از لحظه که سارقان را دیدید برایمان تعریف کن؟

چه بگویم دلم برایشان سوخت، وقتی زن و بچه هایشان به  نمایشگاه آمدند به خودم گفتم محمد بخشیدن یا نبخشیدن تو کاری را حل نمی کند برای همین همانجا به خانواده آن دو نفر گفتم اگر قول بدهید پس از آزادی همسرتان آنها دیگر دست به سرقت نزنند من آنها را می بخشم

یعنی شما سارقان را بخشیده و رضایت داده اید؟

بله اینگونه احساس بهتری دارم و وجدانم راحت تر است.

 

 

کدخبر: 1014480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری سیده نازنین رحمانی
آیا این خبر مفید بود؟