صفر تا صد آتش سوزی مرگبار بیمارستان قائم رشت ! / 9 بیمار چگونه جان باختند + فیلم گفتگو با رییس آتش نشانی گیلان

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا، شهرام مومنی رئیس آتش نشانی گیلان در خصوص آتش سوزی بیمارستان قائم رشت به رکنا گفت: ساعت 13:30 حریق را به ما گزارش دادند و نیروهای ما ظرف مدت 2 دقیقه به محل حادثه رسیدند و متوجه شدند  در زیرزمین قسمت تاسیسات میزان حریق بیشتر است. 142 بیمار در این بیمارستان بستری بودند که به همین علت وضعیت اضطراری اعلام می شود و ما درخواست نیروی بیشتر می کنیم که در مجموع 140 آتش نشان از رشت و یکی از شهرهای اطراف بوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: میزان زیادی دود در طبقات منتشر شده بود اما حریق فقط در طبقه منفی یک بود. تمامی افراد از داخل دود و حریق به سلامت خارج شدند اما به علت بستری بودن برخی بیماران در قسمت آی سی یو قطع برق و دود زیاد 9 نفر از این افراد جان خود را از دست دادند. علت اصلی فوت این افراد قطع برق و انتقال آنها بوده است.

شهرام مومنی در خصوص میزان تجهیزات اطفا حریق بیمارستان گفت: بیمارستان قائم و دو مورد دیگر در شهر رشت حداقل ایمنی از جمله سیستم اعلام حریق، خاموش کننده های پودری و .... را دارند اما سیستم بارنده در زمانی که این بیمارستان تاسیس شد به آن تعلق نگرفت.

وی در ادامه در ارتباط با تاخیر اعلام گفت: زمان زیادی نبوده است اما اجازه بدهید ما تمام فیلم ها و تماس ها را بررسی کنیم تا بتوانیم زمان دقیق را اعلام کنیم.

کدخبر: 1009635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی
آیا این خبر مفید بود؟