افشای التماس نتانیاهو به آمریکا در عملیات «وعده صادق» + فیلم

به گزارش رکنا ، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون و نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در نشست کنست این رژیم اذعان کرد « بنیامین نتانیاهو » هنگام عملیات وعده صادق، برای حفظ امنیت رژیم اشغالگر به آمریکایی ها التماس کرده است.

لاپید در ادامه گفت: هیچ رهبری در دنیا نیست که اگر جای تو باشد با این وضعیت، یک روز به رهبری ادامه دهد. هر کسی جای تو بود همان هشتم اکتبر رفته بود و مسئولیت این اتفاقات را برعهده می گرفت و سرش را پایین می انداخت و از اسرائیلی ها حلالیت می طلبید و کناره گیری می گیرد.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی افزود: تو تنها کسی هستی که با این وضعیت همچنان باقی ماندی و با به بار آوردن شکست های بیشتر ادامه می دهی و اوضاع را بدتر می کنی و اینجا می ایستی و لبخند می زنی! لبخند نزن، برو [کناره گیری کن]!

اذعان به ناکامی در برابر حماس

لاپید همچنین گفت: همه آنچه گفتی، برعکس بود. گفتی که حماس نمی تواند کاری بکند و حمله ای نمی تواند انجام دهد. تو می خواهی ما این را فراموش کنیم اما فراموش نخواهیم کرد.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی خطاب به نتانیاهو گفت: تو از همین تریبون، این حرف را برای چاپلوسانی مثل خودت در کانال ۱۴ گفتی و در کمیسیون سیاست و امنیت هم گفتی و این در دستور جلسات هم ثبت شده است.

رسوایی نتانیاهو هنگام عملیات وعده صادق

یائیر لاپید تأکید کرد: در دوره زمامداری تو، ایرانی ها برای اولین بار با پهپاد و موشک بالستیک به ما حمله کردند، تو مجبور شدی به آمریکایی ها التماس کنی تا به تو در دفاع از اسرائیل کمک کنند؛ آن هم در زمانی که خودت در ویلای یک میلیاردر در اتاقی حفاظت شده در زیر زمین مخفی شده بودی! در کابینه تو این اتفاق افتاد.

در این هنگام نتانیاهو با تکان دادن سر، این امر را نفی کرد اما لاپید ادامه داد: بله! واقعیت تلخ و درد آور است.

ناکامی های اقتصادی کابینه نتانیاهو

لاپید افزود: فروپاشی کامل، فقط در امنیت ما رخ نداد بلکه در اقتصاد ما هم رخ داده است. ما شاهد کاهش ۶۰ درصدی سرمایه گذاری فناوری در اسرائیل هستیم.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی خطاب به نتانیاهو افزود: در انتخابات گذشته تو در یک پمپ بنزین بودی و گفتی که قیمت سوخت را کاهش خواهی داد اما قیمت سوخت پنچ برابر شد.

لاپید همچنین گفت: تو به جز ویرانی هیچ میراثی بر جای نگذاشتی. این تمام چیزی است که یادگاری تو خواهد بود. در تاریخ با این چند خط، به یاد آورده خواهی شد و خواهند نوشت که در زمان حکومت نتانیاهو، «ملت یهود» در معرض بدترین جنایت از زمان هولوکاست قرار گرفت و او سعی کرد از زیر بار مسئولیت فرار کند اما ملت (ساکنان اراضی اشغالی) او را طرد کرد.

اذعان به ناتوانی اسرائیل در مقابله با مقاومت لبنان و فلسطین

«روین کاتس» عضو دیگر کنست در این باره اذعان کرد: ۴۵ هزار هکتار از اراضی اسرائیل در آتش می سوزد و ما اینجا نشسته ایم و درباره اینکه چه کسی قدرتمندتر است، تصمیم می گیریم.

روین کاتس افزود: من می خواهم به نمایندگی از اسرائیلی ها از تو بپرسم تو نسبت به چه کسی قدرتمندتر هستی؟ نسبت به صد هزار اسرائیلی آواره در شمال و جنوب اسرائیل که تو حتی نمی توانی کاری برایشان انجام بدهی که بتوانند در اوایل ماه آینده به تحصیلشان ادامه دهند؟ تو نمی تونی چنین تعهدی بدهی.

اعتراف ضمنی نماینده کنست به کودک کشی رژیم صهیونیستی

این عضو کنست ادامه داد: تو نسبت به کودکان قدرت داری! اما کودکان دیگران فقط!

«موراف کوهن» عضو دیگر کنست خطاب به نتانیاهو گفت: وقتی مجبور می شوی بین منفعت شخصی و منافع اسرائیل، یکی را انتخاب کنی، همیشه منفعت شخصی را انتخاب می کنی.

کوهن افزود: کسی که اسرائیل و اسرائیلی ها را در اولویت اول خود قرار ندهد، نمی تواند همچنان نخست وزیر باقی بماند.

در این جلسه که به صورت زنده از شبکه های تلویزیونی رژیم صهیونیستی پخش شد، اعضای کنست صحبت های نتانیاهو را قطع کردند.

نتانیاهو که از پذیرش هر گونه انتقادی درباره عملکردش خودداری کرده است در این نشست ادعا کرد: من به خاطر اسرائیل و امنیت آن و نظامیانمان، حاضرم تمام ضربات شما و کمیته های تحقیق را تحمل کنم.

یک عضو کنست در واکنش به اظهارات نتانیاهو گفت: ۱۵ سال است که ما همین حرف ها را می شنویم. هیچ چیزی در حرف های تو تغییر نکرده است.

نتانیاهو در ادامه گفت: حاضرم تمام تهمت ها و افتراهای شما را به جان بخرم.

در این هنگام، یک عضو زن کنست با صدای بلند علیه نتانیاهو صحبت کرد که رئیس جلسه به دلیل دریافت سومین اخطار، وی را از نشست اخراج کرد.

منبع : ایرنا

کدخبر: 1012462 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟