قطعا گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو یکی از بهترین محصولات میان رده در بازار موبایل ایران به‌شمار می‌رود. این موبایل پرقدرت یک دستگاه عالی و کاربردی برای انجام هر کاری بوده و قابلیت‌های مختلفی دارد. به‌طور مثال، قادر هستید با کمک آن بازی‌های جدید را به‌راحتی اجرا کنید.

موضوع مهمی که باید بدانید این است که شیائومی علاوه‌بر این دستگاه، مدل پلاس را نیز برای آن تولید کرده است. این موبایل شیائومی ردمی note 13 pro plus نام داشته و قابلیت آن بیشتر از مدل پایه و پرو هستند. برای اینکه به‌طور دقیق تفاوت آن با نسخه‌های دیگر را بررسی کنید، می‌توانید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو پلاس؛ خاص‌ترین میان رده چینی

قطعا نام گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو را بارها شنیده‌اید. این دستگاه میان‌رده‌ای جذاب و پرفروش از شیائومی بوده و با محصولات مختلفی از سامسونگ رقابت می‌کند. شیائومی مدل پلاس این محصول را به‌تازگی معرفی کرده تا قدرت خود در میان محصولات میان رده را بیشتر کند.

این برند با معرفی Redmi note 13 pro plus نظرهای زیادی را به خود جذب کرد. این اسمارت‌فون دارای یک نمایشگر مشابه با مدل پرو بوده و دوربین‌های آن‌ها نیز یکسان هستند. تفاوتی که در این مدل مشاهده می‌شود استفاده از فناوری شارژ سریع، تراشه متفاوت و طراحی جدیدتر است.

چه تفاوتی بین نسخه پلاس و معمولی note 13 pro وجود دارد؟

همان‌طور که گفته شد گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو و مدل پلاس آن 2 محصول خاص و پرقدرت در بازار هستند. هرکدام از این محصولات ویژگی‌های خاصی داشته و از این نظر تفاوت‌هایی را با هم دارند. تفاوت‌هایی که می‌توان میان این 2 مدل پیدا کرد شامل این موارد می‌شوند. تمام آن‌ها را به‌طور دقیق ارزیابی کنید تا ببینید که کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند.

طراحی مدرن‌تر و وزن بیشتر در نوت 13 پرو پلاس

اولین چیزی که باید برای خرید گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو و تفاوت آن با مدل پلاس بررسی کنیم، تفاوتی است که این دستگاه ازنظر طراحی دارد. طراحی یک موبایل امروز حرف اول را برای خریداران می‌زند. این گوشی پرفروش و جذاب از یک بدنه شیشه‌ای از جنس گوریلا گلاس ویکتوس استفاده می‌کند. ازطرف‌دیگر فریم دور آن همانند مدل قبلی پلاستیکی است؛ اما قابی که برای دور دوربین در نظر گرفته‌اند ساده‌تر بوده و رنگ‌های آن نیز جذابیت بیشتری برای جوانان دارند.

استفاده از تراشه مدیاتک به‌جای اسنپ‌دراگون در نوت 13 پرو پلاس

مورد دیگری که باید برای بررسی تفاوت گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو و مدل پلاس باهم مطالعه کنید، استفاده از یک تراشه مدیاتک به‌جای اسنپ‌دراگون است. تراشه‌ای که شرکت شیائومی در نسخه پرو قرار داده یک اسنپ‌دراگون 7s Gen 2 است.

این تراشه 4نانومتری بوده و توان بالایی برای پردازش دارد؛ اما شیائومی به این بسنده نبوده و از تراشه مدیاتک Dimensity 7200 Ultra برای مدل پلاس بهره برده است. این تراشه جدیدتر بوده و قادر است پردازش‌های سنگین‌تری را برعهده بگیرد.

وجود حافظه ذخیره‌سازی سریع‌تر در نوت 13 پرو پلاس

تفاوت دیگری که بین گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو و مدل پلاس آن وجود دارد، استفاده از یک حافظه ذخیره‌سازی جدیدتر است. این دستگاه در حافظه‌های 256 و 512 تولیدشده و خلاف مدل پرو از حافظه 128 بهره نمی‌برد.

در نسخه پرو این مدل از حافظه نوع UFS 2.2 استفاده کرده‌اند که سرعت بسیار بالایی دارد؛ اما مدل پلاس سراغ نسخه جدیدتر رفته و از UFS 3.1 در آن به کار برده‌اند. این موضوع باعث شده تا در کمترین زمان فایل‌ها انتقال پیدا کرده و برنامه‌های گوناگون نیز اجرا شوند.

قابلیت شارژ 120 واتی نوت 13 پرو پلاس

اما آخرین چیزی که می‌خواهیم به‌عنوان تفاوت گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو و مدل پلاس آن به شما ارائه کنیم، استفاده از فناوری شارژ جدیدتر است. اگر مشخصات مدل پرو را بررسی کنید می‌بینید که در آن از یک باتری 5100میلی‌آمپر ساعتی با سرعت 67 واتی شارژ استفاده کرده‌اند.

اما باتری مدل پلاس جدیدتر بوده و از ظرفیت 5000میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. این باتری قادر است به کمک شارژر 120 واتی خود در 19 دقیقه از 0 تا 100درصد به‌طور کامل شارژ شود. این یعنی می‌توانید در هر شرایطی آن را طی چند دقیقه کامل شارژ کنید.

آیا نمایشگرهای نوت 13 پرو پلاس و نوت 13 پرو متفاوت هستند؟

سوالی که بسیاری از مشتریان پرسیده‌اند این است که آیا نمایشگر موجود در گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو و مدل پلاس آن متفاوت هستند یا خیر؟ پاسخ منفی است. در واقع شیائومی از در هر 2 این دستگاه‌ها از یک صفحه نمایش یکسان استفاده می‌کند.

این نمایشگر 6.67 اینچ اندازه داشته و از نوع AMOLED است. نرخ بروزرسانی آن 120 هرتز بوده و از تراکم پیکسلی 446 پیکسل در اینچ استفاده می‌کند. روشنایی این دستگاه‌ها 1800 نیت بوده و هر 2 نیز از دالبی ویژن و نمایش 68میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کنند.

دوربین گوشی‌های نوت 13 پرو پلاس و نوت 13 پرو

باید گفت که دوربین به‌کاررفته در گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو و مدل پلاس آن یکی بوده و فرقی بین آن‌ها نیست. هر 2 این موبایل‌ها از دوربین 3 گانه با رزولوشن 200 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند که قابلیت فیلمبرداری 4k نیز در آن‌ها وجود دارد.

خرید شیائومی نوت ۱۳ پرو با گارانتی اصل

درصورتی‌که می‌خواهید از یک فروشگاه معتبر گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو یا مدل پلاس آن را تهیه کنید، پیشنهاد می‌شود که به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا بروید. دیجی‌کالا مرکزی آنلاین و بزرگ برای انواع محصولات دیجیتالی بوده و با قیمت بسیار عالی و مقطوع این موبایل‌ها را برای شما موجود کرده است.

جمع‌بندی

یکی از موبایل‌های پرفروش و قدرتمندی که در دسته‌بندی میان رده قرار دارد، گوشی شیائومی نوت ۱۳ پرو است. این موبایل در نسخه‌های مختلفی از حافظه داخلی و رم تولید می‌شود؛ اما به‌تازگی شیائومی نسخه پلاس آن را نیز به بازار معرفی کرده است.

شیائومی ردمی note 13 pro plus محصولی است که از قابلیت‌های مختلفی مانند تراشه جدید مدیاتک، حافظه ذخیره‌سازی فوق‌سریع و شارژر 120 واتی بهره می‌برد. البته طراحی بدنه آن جدیدتر بوده و مشتریان بیشتری را جذب خود کرده است. برای خرید هرکدام از مدل‌های پرو یا پلاس ردمی نوت 13 پرو، می‌توانید سفارش خود را ازطریق فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا انجام دهید.

کدخبر: 1012391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟