ذوق زاکانی از افتتاح پروژه های دوره های گذشته و به نتیجه نرساندن آنها ! / MRFهای دوکوهه و حکیمیه غیرفعال شدند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، نخستین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری (MRF) در تهران، در حالی روز شنبه ۷ آبان سال 1401 افتتاح و به عنوان یکی دیگر از برگ های افتخارات شهرداری تهران رونمایی شد که اجرای آن از دوره مدیریت شهری پیشین آغاز شده و یک بار هم کلنگ زنی و افتتاح شده بود!

طرح یکپارچه پسماند شهری (MRF)، طرحی است که با وجودی که شهرداری تهران تلاش دارد تا آن را به نام خود سند بزند؛ اما در واقع چیزی نیست جز پروژه ای تکراری و برشی از طرح جامع پسماند که تاریخچه آن به سال ها قبل در شهرداری بر می گردد.

 

قرار بر این بود در ٨ پهنه، MRF برای تفکیک اصولی و حداکثری پسماند ، فشرده سازی، حل موضوع شیرابه، کاهش معضل زباله‌گردی، کاهش هزینه‌های جابه‌جایی و انتقال پسماند تا مجتمع آرادکوه، جلوگیری از میان رفتن پسماند‌های خشک ارزشمند همچون کاغذ و شیشه و کاهش دفع و دفن منابع ملی راه اندازی شوند.

این در حالی است که تیم مدیریتی علیرضا زاکانی در سازمان پسماند شهرداری تهران، تلاش بسیاری کردند تا این طرح را به نام خود ثبت کنند؛ ولی در به نتیجه رساندن آن هم ناموفق بودند. در واقع از 8 پهنه ای که شهرداری تهران از آن صحبت کرده بود و قرار بود با راه اندازیشان، حجم ورود پسماند به آرادکوه، کاهش یابد، نه تنها راه اندازی نشدند؛ بلکه دو پهنه از سه پهنه ای که در این دوره فعال شده بودند، غیرفعال شده و کارگران آن بیکار شده اند. 

سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، حاضر به پاسخگویی در مورد آخرین وضعیت MRF ها به رکنا نشد؛ اما بررسی های خبرنگار رکنا نشان می دهد در واقع MRF های دوکوهه (سرخه حصار) و حکیمیه، که به تازگی راه افتاده بودند، غیرفعال شده اند! علت این مهم نیز مشکل به وجود آمده بین پیمانکار و سازمان پسماند در روند اجرایی سازی یکی از مولفه های قرارداد که مربوط به تفکیک زباله از مبدا می شود است.

 

 

کدخبر: 1021728 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟