ماجرای استعفای رییس هیات ورزش های ناشنوایان کرمانشاه چیست؟!

به گزارش رکنا از کرمانشاه، پنجم مردادماه بود که حامد دارابی رئیس هیات ورزش های ناشنوایان استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار رکنا، از بی مهری های اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نسبت به این هیات ورزشی و در موضوعات مختلف ازجمله مالی و حمایتی گلایه کرد و گفت: ظاهرا این اداره کل توسط افرادی غیر از ایشان ( مدیرکل ورزش و جوانان ) مدیریت می شود. " اینجا بخوانید "

این مصاحبه ظاهرا به مذاق مدیران ورزش و جوانان استان کرمانشاه خوش نیامد و فشارها بر این هیات تا جایی پیش رفت که دارابی رئیس هیات ورزش های ناشنوایان استان مجبور به استعفا شد. البته پس از این استعفا، اعضای هیات رئیسه، کادر فنی، مربیان و عوامل این هیات نیز در حمایت از دارابی استعفا دادند.

انتشار خبر استعفای تمامی اعضای هیات ورزش های ناشنوایان باعث شد که خبرنگار خبرگزاری فارس به سراغ مدیران ورزش و جوانان برود تا علت را جویا شود که بهمن اختیاری مشاور مدیرکل و مدیر روابط عمومی ورزش و جوانان استان کرمانشاه، علت استعفای دارابی را، اختلاف وی با فدراسیون بیان کرد.

اختیاری در این گفت و گو بیان می کند: اداره کل ورزش از سال گذشته تاکنون در حدود ۲۹۰ میلیون تومان اعتبار جهت انجام برنامه‌های این هیئت با وجود داشتن تنها ۸ ورزشکار بیمه شده اختصاص داده است. همچنین یک سالن ورزشی چندمنظوره در مجموعه ورزشی امام سجاد (ع) جهت تمرینات و نیز درآمدزایی در اختیار این هیئت قرار گرفته شده است. ما از قهرمانان این هیئت در مراسم‌های خود تجلیل به عمل آورده‌ایم.

وی در خصوص سالن ورزشی ده پهن نیز خاطرنشان کرد: سالن ورزشی روستای ده پهن جهت استفاده رایگان از ورزش برای مردم این روستا ایجاد شده و در اختیار مردم همان روستا است. این سالن خدماتش را به‌صورت نیم‌بها و یا رایگان از طریق دهیار همان روستا ارائه می‌دهد. در واقع این سالن اصلاً در اختیار اراده کل ورزش نیست.

اختیاری در پایان می گوید: در واقع هیئت ناشنوایان مربی اختصاصی ندارد و مربی‌ها به‌صورت مشترک در این رشته ورزشی نیز فعالیت می‌کنند؛ بنابراین استعفای آن‌ها درست نبوده و یک اغراق رسانه‌ای است.

مشاور مدیرکل و مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان که همزمان و با حفظ سمت، ریاست هیات ورزش های دریایی ساحلی و همچنین ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه را نیز عهده دار است، درحالی علت استعفای دارابی را اختلاف با فدراسیون اعلام می کند که این موضوع ازسوی خود دارابی تکذیب می شود.

دارابی: بی عدالتی در اداره کل ورزش و جوانان علت اصلی استعفا است

حامد دارابی رییس مستعفی هیات ورزش های ناشنوایان استان کرمانشاه درخصوص مصاحبه مدیر روابط عمومی ورزش و جوانان، به خبرنگار رکنا گفت: صحبت های آقای اختیاری کاملا کذب، بی اساس و ظاهرا تفکرات ذهنی ایشان است.

وی افزود: شاید 30 درصد علت این استعفا اختلاف با فدراسیون آنهم بدلیل حقی که از ورزشکاران ما در مسابقات قهرمانی کشور کاراته و کشتی ضایع شد، باشد که آن نیز قابل حل بود؛ اما اصل موضوع این استعفا، ناعدالتی اداره کل ورزش و جوانان استان است.

دارابی ادامه داد: آقای اختیاری مدعی است که 290 میلیون تومان به این هیات پرداخت شده درحالی که از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 62 میلیون تومان از محل 17 صدم درصد مالیات ارزش افزوده پرداخت شده که از همین محل در سال گذشته 100 میلیون تومان به ما پرداخت شده بود و به دیگر هیات ها حدود 800 میلیون تومان، حال امسال مبلغ صد میلیون تومان سال گذشته ما به 62 میلیون کاهش پیدا کرده است و مبلغ 800 میلیون تومان سال گذشته دیگر هیات ها در امسال به بیش از یک میلیارد تومان افزایش یافته است که مشخص نیست کجا هزینه می شود.

رییس مستعفی هیات ورزش های ناشنوایان خاطرنشان کرد: سالن ورزشی که هفت ماه پیش در مزایده برنده شدیم را تحویل نمی دهند و حال ورزش و جوانان در این مصاحبه می گوید که سالن ورزشی روستای ده پهن متعلق به دهیاری است و این اداره کل نقشی در آن ندارد، اگر متعلق به این اداره کل نیست، پس چرا آن را در سامانه ستاد به مزایده گذاشتند؟ با این حساب باید گفت اداره کل اقدام ورود به مال غیر کرده است که تخلف بوده و اگر متعلق به آنان است، چرا تحویل نمی دهند؟ که این نیز تخلف است و انتظار داریم سازمان بازرسی به این موضوع ورود کند.

وی با اشاره به صحبت های روابط عمومی ورزش و جوانان مبنی بر وجود هشت ورزشکار بیمه شده گفت: این گفته نیز کذب است چراکه از ابتدای سال جاری تا کنون 25 ورزشکار ما در اردوی تیم ملی شرکت کرده اند و 300 ورزشکار ساماندهی شده داریم و موضوع بیمه این ورزشکاران نیز به عدم مدیریت اداره کل باز می گردد چراکه هیات ورزش های ناشنوایان در چندین رشته ورزشی ورزشکار دارد و زمانی که این عزیزان به هیات پزشکی ورزشی مراجعه می کنند، اگر کشتی گیر باشند، بیمه آنان را در هیات کشتی ثبت می کنند، اگر مثلا کاراته کار باشند، در هیات کاراته ثبت می کنند و... که بارها اعتراض کرده ایم اما توجهی نشده است.

دارابی افزود: می گویند «ما مربی نداریم و استعفای آنان اغراق رسانه ای است!» پس ورزشکاران ما با چه کسی تمرین می کنند؟ با دیگر هیات های ورزشی تفاهم کردیم تا از مربیان تخصصی آنان بعنوان سرمربی تیم های ما استفاده شود و این عزیزان نیز بصورت کاملا رایگان و بدون هیچ گونه چشمداشتی ورزشکاران ما را تمرین دادند؛ اما اکنون پس از استعفای بنده، آنان نیز استعفا و اعلام کردند حال که دارابی نیست، ما نیز با هیات ورزش های ناشنوایان همکاری نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مدیران ورزش کرمانشاه باید از خواب بیدار شوند، تاکید کرد: استفعای بنده، بدلیل ظلمی است که اداره کل ورزش و جوانان به این هیات داشته است، پارکینگی که در اختیار ما بود را گرفتند، سالنی که برنده شدیم را تحویل ندادند، تامین مالی و حمایتی نشدیم و... اکنون نیز مدیرکل ورزش و جوانان برای جلوگیری از صدمه به ورزشکاران این هیات، هرچه سریعتر سرپرست را معرفی کند و بی شک افتخارات کسب شده در مدت زمان مدیریت ما، مدال نوکری ما خواهد بود.

گفتنی است که ورزشکاران و عوامل این هیات با امضا طوماری خطاب به وزیر ورزش و جوانان، خواستار ورود جدی وزارتخانه به این مشکلات و رفع آنان شده اند.

از افتخارات هیات ورزش های ناشنوایان استان کرمانشاه در مدت مدیریت دارابی می توان به: حضور ۱۰ ورزشکار در المپیک ۲۰۲۲ برزیل و کسب ۶ مدال، کسب عنوان چهارم در بین ۳۱ استان کشور، حضور ۲۵ ورزشکار در اردوهای های تیم ملی، کسب بیش از ۷ عنوان قهرمانی در مسابقات کشوری، اعزام تیم کاراته ناشنوایان استان به مسابقات کاراته وان ترکیه برای اولین بار، موفق ترین هیات استانی در حوزه فرهنگی و مشارکت اجتماعی، اعزام ۱۱۰ ورزشکار، مربی و داور به کربلای معلی بصورت رایگان، اعزام ۴۵ نفر به مشهد مقدس، تهیه ۵۰۰ کمک بسته معیشتی در مناسبت های مختلف فرهنگی برای خانواده های ورزشکار ناشنوا، تهیه ۲۰۰ بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان کم برخوردار ناشنوا و تهیه سه سری جهیزیه کامل برای زوج های ورزشکار ناشنوا اشاره کرد.

امید است که وزارت ورزش و جوانان با ورود جدی به مباحث مطرح شده، از ایجاد صدمه به ورزشکاران ناشنوا که بی شک باعث آسیب اجتماعی خواهد شد جلوگیری کند.

کدخبر: 1038066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟