بنزین گران نمی شود / در آینده نزدیک با مشکل افت فشار گاز مواجه خواهیم شد / وزارت نفت چه فکری دارد؟

به گزارش رکنا، در پی اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر این که هیچ اقدامی بدون رضایت و توجیه مردم انجام نمی‌ شود، برخی بر شایعه گران شدن قیمت بنزین با رضایت مردم! دامن زدند.

موسی احمدی

موسی احمدی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس در این باره به خبرنگار رکنا گفت: ما در خصوص بنزین دو سیاست را دنبال می کنیم. یکی سیاست قیمتی بنزین است و دیگری سیاست تولید و بهینه سازی مصرف؛ که در این بخش سرمایه گذاری خیلی راحت‌ تر انجام می‌ شود.

احمدی افزود: از رده خارج کردن خودروهای فرسوده یکی از همین سیاست های بهینه سازی است که می‌ تواند تأثیر زیادی بر مصرف سوخت داشته باشد.

وی تاکید کرد: در مورد سیاست های قیمتی نیز مجلس بنایی برای افزایش قیمت ندارد.

در آینده در میادین گازی، افت فشار داریم

رئیس کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم از مشکل افت فشار گاز در آینده نزدیک نیز خبر داد و گفت: در حال حاضر ما یک میدان مشترک گازی داریم که برداشت ما کمی بیشتر از قطری‌ ها است ولی آنچه در چشم انداز قطر می‌ بینیم، در آینده این برداشت از سوی آن ها افزایش پیدا می کند.

احمدی ادامه داد: علت هم این است که دو سوم این میدان گازی در اختیار قطر و یک سوم متعلق به ایران است.

وی افزود: الان تقریبا تمام فازها – به جز یکی دو فاز- کامل شده اند و ما برداشت های خوبی هم داریم ولی با توجه به برداشت های آینده – که تقریبا 70 درصد گاز کشور را از این محل تأمین می کنیم- پیش‌ بینی افت فشار داریم.

احمدی به راهکارهای رفع این چالش نیز اشاره داشت و گفت: ما در حال برنامه ریزی هستیم و قراردادهایی هم از سوی شرکت های داخلی و خارجی متعقد شده است تا موضوع فشارافزایی محقق شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم تصریح کرد: به هر حال باید برای آینده فکر اساسی کرد، زیرا این موضوع اولویت دارد. یعنی باید به فکر تولید از منابعی دیگر باشیم. بنابراین علاوه بر فشارافزایی باید روی میادین دیگر گازی هم کار کنیم.

وی تأکید کرد: امیدواریم زمانی که با مشکل مواجه شدیم، این میادین مورد بحث، در مدار تولید قرار بگیرند و رفع مشکل کنند.

کدخبر: 1037890 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟