ورژن جهنمی که کریس بامستد با آن از مسترالمپیا خداحافظی کرد

به گزارش رکنا، کریس بامستد با داشتن 6 عنوان قهرمانی در فیزیک مستر المپیا ، امسال نیز نمایشی فوق جذاب از خودش بروز داد و به نظر او را باید مرد شماره یک فیزیک المپیا بدانیم.

مستر المپیا اولین بار در سال 1965 در بروکلین، نیویورک برگزار شد و اکنون به یک مسابقه‌ی جهانی تبدیل شده که هرچند بنا بود توسط شهرهای سراسر جهان میزبانی ‌شود، از سال 1999 میزبان ثابت آن شهر لاس وگاس بوده است. ورزشکاران بسیاری از کشورها در این مسابقات شرکت می‌کنند. آرنولد شوارتزنگر که بین سال‌های 1970 تا 1980 هفت بار برنده این مسابقات شد، شناخته‌شده‌ترین قهرمان مسابقات مستر المپیا است. البته سایر بدنسازان از آن زمان رکورد او را پشت سر گذاشته‌اند.

برادران جو و بن ویدر در سال 1946 زمانی که ورزش بدنسازی پس از جنگ در حال رونق بود، فدراسیون بین‌المللی بدنسازان (IFBB) را در مونترال امریکا تأسیس کردند. با‌این‌حال، بدنسازی و مسابقات داوری فیزیکی بدن مردان چیز جدیدی نبود. ورزشکاران در یونان و چین باستان بدنسازی را به صورت رقابت برای بلند کردن سنگ‌های سنگین‌وزن برگزار می‌کردند. در قرن نوزدهم، تعدادی بدنساز در یک سلسله مسابقات ورزشی در اروپا و آمریکا به گشت و گذار پرداختند و در بین تماشاگران محبوب شدند.

کدخبر: 1051862 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟