نقوی حسینی: قالیباف دوست دارد دستور از بالا به پایین بدهد

به گزارش رکنا، او در پاسخ به این پرسش که اگر قالیباف قصد ریاست‌جمهوری داشته باشد، نمایندگان برای ریاست مجلس به او رأی می‌دهند یا نه، تصریح کرد: «به هر حال حتما فراکسیون‌ها در چنین حالتی با آقای قالیباف جلسه می‌گذارند و به تفاهمی با او می‌رسند و شاید پیشنهاد دهند که اگر قرار است نامزد ریاست‌جمهوری شود، نامزد هیئت‌رئیسه نشود».

این نماینده پیشین مجلس درخصوص احتمال ادامه کار قالیباف در مجلس خاطرنشان کرد: «آقای قالیباف روحیه اجرایی دارد و خودش هم تمایل ندارد در مجلس ادامه کار دهد. او بیشتر دوست دارد دستور از بالا به پایین بدهد و خیلی اهل نمایندگی و ریاست مجلس نیست زیرا رئیس‌مجلس خیلی تفاوتی با دیگر نماینده‌ها ندارد و در بسیاری از کشورها بیشتر نقش سخنگو دارد. به هر حال این موضوع هم وجود دارد که اگر او بخواهد از مجلس بیرون بیاید، در مجلس بحران ریاست به وجود می‌آید زیرا در غیاب او همه نماینده‌ها خود را هم‌اندازه هم می‌بینند و شاید انتخاب رئیس دیگری با ترکیب فعلی نمایندگان قدری سخت باشد و شاید فقط آقای زاکانی بتواند قدری نظر نمایندگان را به خود جلب کند. »

او در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که سعید جلیلی در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس با قصد ریاست‌مجلس وارد انتخابات مجلس شود، گفت: «آقای جلیلی در زمره کسانی که احتمال نامزدی‌اش برای ریاست‌جمهوری بسیار قوی است و تصور نمی‌کنم تمایلی به نمایندگی مجلس داشته باشد که اگر چنین قصدی داشت در همان سال98 می‌آمد. علاوه بر این تعداد بسیاری هستند که از مجلس جامانده‌اند و رقابت برای میان‌دوره‌ای بالاست و آقای جلیلی وارد چنین عرصه‌ای نمی‌شود. »آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 647874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟