تفاوت‌های چوب ترموود و چوب گردو؛ بررسی دو متریال چوبی پرکاربرد

چوب‌ها در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین متریال‌ها برای ساخت نمای بیرونی و داخلی کف‌پوش، دکینگ، و... تبدیل شده‌اند و استقبال از آن‌ها بسیار بالا است. دو مدل از چوب‌هایی که طرف‌داران  متعددی در این زمینه دارند، چوب‌های ترمووود و گردو هستند. این چوب‌ها از نظر زیبایی جزو بهترین مصالح به شمار می‌آیند. تفاوت‌های چوب ترموود و چوب گردو نیز شامل موارد بسیار زیادی است که برای مثال می‌توان به قیمت و سطح مقاومت آن‌ها اشاره کرد. چوب‌های ترمووود و گردو در مدل‌های متنوعی تولید و روانه بازار می‌شوند و از آن‌ها می‌توان در فعالیت‌های مختلفی بهره برد. اگر قصد دارید درباره تفاوت‌های چوب ترموود و چوب گردو اطلاعات کسب کنید، این مطلب را از دست ندهید.

https://file.tesmino.ir/images/2024/07/images_1720254024_6688fe48ce965.jpg

چوب ترموود چیست و چگونه تولید می‌‌شود؟

پیش از بررسی تفاوت های چوب ترموود و چوب گردو بهتر است کمی به تعریف ترموود بپردازیم. چوب ترمووود در اصل همان چوب طبیعی یا معمولی بوده که به‌وسیله مکانیزم‌های مدرن فرآوری شده است و جهت تولید آن اکثرا چوب درختان زبان، کاج، سرو، گنجشک و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. فرایند تولید این چوب، توسط بخار آب، میزان حرارت قابل‌توجه و بدون به‌کارگیری مواد شیمیایی و همچنین رزین انجام می‌شود.

در واقع ترموود یک متریال طبیعی به شمار می‌آید که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسد. طی فرآیند تولید ترموود، این چوب به سطح مقاومت قابل‌توجهی می‌رسد. این ویژگی یعنی ترموود نسبت به انواع شرایط آب‌وهوایی، رطوبت و... بهترین مقاومت را از خود نشان می‌دهد.

برخی از کاربردهای چوب ترموود:

  • دکینگ
  • کف‌‌پوش
  • دیوارپوش
  • راه‌پله و نرده
  • نمای بیرونی ساختمان
  • نمای داخلی ساختمان
  • میز و صندلی
  • مجسمه و سازه‌های مختلف
  • آلاچیق
  • روف گاردن و...

چوب گردو؛ چوبی مقاوم و زیبا

یکی از زیباترین و محبوب‌ترین چوب‌های بازار، چوب گردو است. این چوب دارای شکل ظاهری بسیار جذاب و همچنین نقوش طبیعی می‌‌باشد. همین موضوع موجب شده که این چوب نیز مانند ترموود طرف‌داران زیادی داشته باشد و در موارد مختلفی مورداستفاده قرار بگیرد. چوب گردو دسته‌ی چوب‌های نسبتاً مقاوم به شمار می‌آید و به همین دلیل از آن می‌توان برای ساخت میز، صندلی، آلاچیق و... استفاده کرد.

https://file.tesmino.ir/images/2024/07/images_1720254121_6688fea98bcfc.jpg

تفاوت‌های بین چوب ترموود و چوب گردو

همان‌طور که اشاره شد، تفاوت‌های چوب ترموود و چوب گردو را می‌توان از چندین جهت مورد بررسی قرارداد. این چوب‌ها از نظر طرف‌دار و میزان استفاده با یک‌دیگر متفاوت هستند. در واقع میزان خرید و استفاده از چوب ترموود در قیاس با چوب ترموود بسیار بالاتر است. دلیل این موضوع هم مقاومت قابل‌توجه، زیبایی، کاربردها و طول عمر ترمو چوب است. در ادامه برخی دیگر از تفاوت‌های چوب ترموود و چوب گردو را بررسی خواهیم کرد.

از نظر قیمت خرید

چوب ترموود و چوب گردو دو نوع چوب متفاوت هستند که از نظر قیمت‌ها نیز تفاوت‌های زیادی دارند. چوب ترموود یک نوع چوب پردازش شده است که با استفاده از فرایند حرارتی خاص به دمای بالا تحت فشار قرار می‌گیرد. این فرآیند باعث تقویت و سخت‌شدن این  چوب می‌شود. با توجه به این موضوع قیمت ترموود بالاتر از چوب گردو است، چرا که فرآیند پردازش آن زمان‌بر و پیچیده بوده و همچنین خواص بیشتری نسبت به چوب گردو دارد.

از طرفی چوب گردو یک نوع چوب طبیعی به شمار می‌رود که از درختان گردو به دست می‌آید. قیمت این چوب باتوجه‌به اینکه به‌صورت طبیعی استخراج می‌شود و فرایند پردازش کمتری نیاز دارد، نسبت به قیمت ترموود کم‌تر است.

از نظر استحکام

یکی دیگر از تفاوت‌های چوب ترموود و چوب گردو، در میزان استحکام آن‌ها است. استحکام چوب ترموود و چوب گردو به دلیل خصوصیات مختلفی که دارند، متفاوت است. ترموود باتوجه‌به حرارتی خاصی که به آن اعمال می‌شود، دارای استحکام بالاتری نسبت به چوب گردو است. این فرآیند باعث تقویت سلول‌های چوب و افزایش مقاومت آن در برابر فشار و خمش می‌شود.

علاوه بر این استحکام ترموود و گردو در برابر شکست و خرابی به‌هیچ‌عنوان قابل‌مقایسه نبوده و در این موارد نیز ترموود برتری قابل‌توجهی نسبت به چوب گردو دارد. البته چوب گردو نیز دارای استحکام خوبی است. این نوع چوب به دلیل ساختار و الیاف خاص خود، استحکام مناسبی دارد اما نمی‌توان آن را با ترموود قیاس کرد.

از نظر ظاهر

از سایر تفاوت‌های چوب ترموود و چوب گردو می‌توان به‌ظاهر آن‌ها اشاره کرد. در واقع ظاهر این دو نوع چوب ویژگی‌های مختلف آن‌ها، می‌تواند متفاوت باشد. چوب ترموود دارای یک رنگ تیره و یکنواخت است و دلیل آن هم نوع تولید آن می‌باشد. پروسه تولید این متریال باعث تغییر رنگ چوب به سمت رنگ‌های تیره‌تر می‌شود. سطح چوب ترموود نیز بسیار صاف و بدون ترک و گره بوده که این موضوع چوب ترموود را به یک متریال بسیار شیک و زیبا تبدیل کرده است.

چوب گردو از رنگ طبیعی خود برخوردار است که این رنگ به طور شامل قهوه‌ای تیره تا قهوه‌ای روشن است. چنین رنگ‌هایی با وجود این که بسیار طبیعی، خاص و زیبا هستند، اما عواملی مانند تابش مستقیم نور خوشید، باران، سرما و... می‌تواند زیبایی آن را کاهش دهد. اما چوب ترموود در برابر این عوامل مقاومت بالایی داشته و با تغییر یا کدرشدن رنگ مواجه نخواهد شد.

https://file.tesmino.ir/images/2024/07/images_1720254052_6688fe6491f2e.jpg

سفارش مرغوب‌ترین ترموودهای بازار در مجموعه پارس آرای کوهستان

در این مطلب تفاوت‌های چوب ترموود و چوب گردو را بررسی کردیم؛ همان‌طور که اشاره شد، ترموود از خصوصیات مثبت و مزایای بسیار زیادی برخوردار است که آن را از چوب گردو و سایر چوب‌ها متمایز می‌کند. اما برای خرید این چوب کاربردی چه باید کرد؟ کدام فروشگاه یا مجموعه بهترین ترموودها را عرضه می‌کند؟

پارس آرای کوهستان با در اختیار داشتن باکیفیت‌ترین، مرغوب‌ترین و همچنین مقرون‌به‌صرفه‌ترین ترموودها و پارکت چوبی، بهترین مجموعه عرضه‌کننده این متریال در کشور به شمار می‌آید. ما در این مجموعه ترموودهای وارداتی را به گارانتی کیفیت و اصالت به فروش می‌رسانیم. چنانچه شما هم قصد خرید از مجموعه ما را دارید، می‌توانید قبل از خرید، با کارشناسان ما مشورت داشته باشید.

سؤالات متداول

برای خرید باکیفیت‌ترین ترموودها باید به چه نکاتی دقت کرد؟

برای اینکه بتوانید ترموود باکیفیتی را تهیه کنید باید درباره مرغوبیت، کیفیت، تعداد گره‌های چوب، وارداتی بودن آن، گارانتی، تراکم و میزان استحکام آن اطلاعات کسب کرده و سپس برای خرید اقدام کنید.

آیا ترموود گزینه مناسبی برای طراحی و ساخت آلاچیق است؟

بله، از آنجایی که ترموود بسیار زیبا است و در برابر عوامل مختلف طبیعی نظیر باران، برف، طوفان، تغییر دما مقاومت بالایی  دارد، یک گزینه ایده‌آل و مقاوم برای طراحی و ساخت آلاچیق به شمار می‌آید.

کدخبر: 1015709 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟