مسمومیت بیش از ۶۰۰ اصفهانی با گاز کربن مونوکسید از ابتدای سال تاکنون

به گزارش رکنا از اصفهان؛ دکتر محسن زمانی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون، ۶۳۰ نفر در استان اصفهان، براثر استنشاق گاز سمی مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند که توسط کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی به بیمارستان منتقل و یا به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شد.

وی به بیشترین شهرستانهای دارای مصدومان دچار مسمومیت با CO اشاره کرد و افزود: پس از شهرستان اصفهان به ترتیب شهرستانهای فریدن، سمیرم، نجف آباد، شهرضا، گلپایگان و خمینی‌شهر دارای بیشترین مصدوم ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن بودند.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان تصریح کرد: بیشترین علت‌های مسمومیت با CO در این مدت، انتشار گاز مونوکسیدکربن بر اثر استفاده از زغال برای گرمایش، استفاده از پیک نیک، اشکال در دودکش بخاری و آبگرمکن و نقص فنی در اجاق گاز بوده است.

دکتر زمانی خاطرنشان کرد: سردرد، سرگیجه، تهوع و بی‌قراری، تنگی نفس، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید و کبودی دست و پا و دور لب از جمله علائم مسمومیت با CO است؛ در حقیقت این علائم شبیه سرماخوردگی است، لذا در صورت مواجهه ناگهانی با این علائم، به مسمومیت با مونوکسیدکربن شک کنید.

وی ادامه داد: در صورت روبرو شدن با فرد مسموم، به سرعت مصدوم را از محل آلوده وارد هوای آزاد کرده، وسیله گرما زا را خاموش و درب و پنجره را باز کنید و سپس سریعا با اورژانس 115 تماس بگیرید.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان ادامه داد: کارشناسان اورژانس شما را برای اجرای اقدامات صحیح و لازم تا رسیدن نیروهای امدادی راهنمایی می کنند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 976706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟