سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است

به گزارش رکنا مازندران، دکتر فریبا بریمانی ، سرپرست بهزیستی مازندران ضمن تبریک عید سعید غدیر، گفت : سازمان بهزیستی به همت شهید دکتر محمدعلی فیاض‌بخش تاسیس شد که ۵۲  وظیفه بر عهده ی این سازمان گذاشته شده است که رسیدگی به امور کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست موثر ، زنان سرپرست خانوار، مسوولیت سلامت اجتماعی ، امور سالمندان، افراد دارای معلولیت ، کودکان کار و خیابان، زنان و دختران  آسیب دیده و در معرض آسیب، کاهش طلاق، مشاوره، اشتغال و مسکن، آموزش های پیش از ازدواج و ... بخشی از آن می باشد.
دکتر بریمانی سازمان بهزیستی را مولود انقلاب اسلامی دانست و افزود : رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند "من از سازمان بهزیستی بخاطر وظیفه سخت و سنگینی که برعهده دارد تشکر می کنم " که نشاندهنده وظیفه سنگین این سازمان است.
وی خاطر نشان کرد : سازمان بهزیستی تنها سازمان دولتی حمایتی و تخصصی در کشور می باشد که در خدمت رسانی به افراد محروم جامعه فعالیت می کند.
دکتر بریمانی سازمان بهزیستی را متولی سلامت اجتماعی برشمرد و ادامه داد : سازمان بهزیستی با نگاه علمی و با محور مردمی سازی ، شفاف سازی و توانمندسازی در راستای ارائه خدمت به جامعه هدف تلاش می کند.
سرپرست بهزیستی مازندران بر استفاده از ظرفیت خیرین و سمن ها در جهت ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف تاکید کرد و گفت : سازمان بهزیستی نهادی پویا ، تحول گرا و برنامه محور است.
وی با بیان اینکه در سطح استان 209 مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی وجود دارد ، گفت : در این مراکز مشاوره تخصصی به آحاد جامعه ارائه می گردد.
دکتر بریمانی با بیان اینکه 162 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند ، افزود : 920 مرکز و موسسه خیریه در سراسر استان به صورت روزانه و شبانه روزی به جامعه هدف خدمات ارائه می دهند.
سرپرست بهزیستی مازندران به اشتغالزایی برای 2911 نفر از جامعه هدف اشاره کرد و ادامه داد : امید است در سال جاری با همکاری بانک های عامل و دستگاه های مرتبط ، برای 4841 نفر از جامعه هدف اشتغالزایی صورت گیرد.
وی از واگذاری  1100 واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی خبرداد و بیان کرد : تعهد بهزیستی مازندران در سال جاری واگذاری 1000 واحد مسکونی به جامعه هدف می باشد که امید است با همکاری خیرین این امر محقق شود.

 

مازندران/صدیقه عباسی نیک

کدخبر: 804055 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟