قراردادهای یک‌ طرفه و وعده‌ های پوچ؛ بلایی که بنیاد مسکن بر سر متقاضیان مسکن ملی آورده است / متقاضیان کرمان و تهران در آستانه بی‌ خانمانی!

به گزارش رکنا، در پی حذف دو متقاضی طرح نهضت ملی مسکن پروژه محک دماوند توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران و پیگیری های خبرنگار رکنا مشخص شد که بیش از 50 نفر دیگر از سال گذشته تا امروز از پروژه حذف شده اند. این در حالی است که طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، حذف متقاضیان مسکن ملی مورد تایید این وزارتخانه نیست.

در حالی وزارت راه و شهرسازی بارها بر عدم تایید حذف متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرده است که خبرهای عجیبی از حذف و قوانین سلیقه ای از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به گوش می‌ رسد که زندگی متقاضیان را سخت کرده است و هیچ کس هم پاسخگوی این نهاد نیست و مشخص نیست که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چرا و چگونه قوانین را دور می زند و با قانون شکنی حتی سخن وزیر را وتو می کند و به ظلم ادامه می دهد.

ظلم آشکار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان مسکن ملی کرمان

در این راستا، برخی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن کرمان با عنوان "پروژه 80 واحدی حاجی‌ آباد"، نسبت به آنچه قرارداد یک‌ طرفه بنیاد مسکن، تعیین قیمت تمام شده واحدها به نرخ روز، باوجود گرفتن هزینه از سال‌ های قبل و تاخیر در پروژه خواندند، اعتراض کردند. این افراد با حضور مقابل ساختمان ایرنا کرمان تاکید کردند که می خواهند صدای اعتراضشان به گوش مسئولان برسد و برای حل مشکلشان اقدام کنند.

یکی از متقاضیان در این خصوص می گوید: ما سال 98 ثبت نام کردیم و سال 99 آورده اول 40 میلیون تومانی را واریز کردیم. ابتدا قرار بود پروژه حاجی آباد 240 واحد باشد اما دو سال بعد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد که اشتباه شده است و طبق زمینی که اختصاص داده شده، پروژه 80 واحد است و قرار بر این شد که 80 نفر اولویت اول در این پروژه بمانند و بقیه به پروژه های دیگر منتقل شوند.

این متقاضی در ادامه گفت: در تماسی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تاریخ خرداد 1401 با اعضا داشت، اعلام کرد که تا دو هفته دیگر اگر 300 میلیون تومان واریز کردید که در پروژه 80 واحدی می مانید، اگرنه از این پروژه حذف و به پروژه دیگری که 50 درصد پیشرفت دارد، منتقل می شوید. ما به هر بدبختی که بود با فروش طلا و ماشین این پول را تهیه کردیم و واریز کردیم تا از پروژه حذف نشویم.

این متقاضی در ادامه گفت: سال 1401 با اینکه پول را واریز کردیم، پروژه 6 ماه خوابید و با پیگیری هایی که از بنیاد مسکن داشتیم، به ما اعلام کردند که مطمئن باشید که شب عید در خانه هایتان خواهید بود.

وی در ادامه گفت: بعد از آن واریزی های دیگری هم از ما خواستند و در نهایت 660 میلیون تومان واریز کردیم و سال 1402 به ما گفتند 95 میلیون تومان دیگر واریز کنید که آخرین آورده شما است و خانه هایتان را دی ماه تحویل می دهیم اما خبری از تحویل نشد. سال 1403 دوباره 95 میلیون تومان دیگر از ما خواستند و گفتند برای اختصاص واحد و امضای قرارداد بیایید تا برآورد قیمت کنیم و بقیه آورده را واریز کنید و در نهایت به ما اعلام کردند که واحدها یک میلیارد و 467 میلیون تومان تمام می شود و یک قرارداد کاملا یک طرفه جلوی ما گذاشتند و گفتند 300 میلیون تومان دیگر باید واریز کنید، اگرنه حذف می شوید.

این متقاضی با بیان اینکه در قرارداد به هیچ عنوان تاریخ تحویل قید نشده است، گفت: بنیاد مسکن به ما گفت این قیمت هم تقریبی است و قیمت نهایی نیست و پول انشعابات با متقاضی است.

وی در آخر گفت: ما کارمند و کارگری با حداقل حقوق چگونه می توانیم این آورده ها را تهیه کنیم. این در حالی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان، قیمت واحدها را به روز سال 1403 با ما حساب کرده است، در حالی که ما از سال 99 تا امروز آورده های خود را طی اقساط پرداخت کرده ایم. چرا ما متقاضیان که کم کم پول خود را واریز کرده ایم باید با قیمت روز صاحب خانه های مسکن ملی شویم؟

گزارشات رکنا درخصوص قانون شکنی های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پروژه های نهضت ملی مسکن را در لینک های زیر ببینید:

*حذف بیش از 50 متقاضی مسکن ملی در تهران؛ نمادی از بی‌عدالتی و ناکارآمدی! / رویای خانه دارشدن به کابوس تبدیل شد!

*هیچ متقاضی از طرح نهضت ملی مسکن حذف نمی شود / حذف شده ها به وزارت راه مراجعه کنند

*مسکن ملی رویای بی خانمان هایی که به کابوس تبدیل شد ! + فیلم انتقاد تند خبرنگار رکنا رودرروی معاون بذرپاش

*ظلم بنیاد مسکن به متقاضی مسکن ملی دماوند / پولت را پس بگیر و برو!

*دلایل بنیاد مسکن برای حذف یک متقاضی مسکن ملی دماوند / یک بام و دو هوای وزارت راه و بنیاد مسکن استان تهران!

*حذف یکی دیگر از متقاضیان مسکن ملی در زمان تحویل آپارتمان توسط بنیاد مسکن / اصل پولم را پس دادند و تمام!

کدخبر: 1027913 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟