فدراسیون دو ومیدانی ورزشگاه آفتاب انقلاب را روی 1500 ورزشکار بست! / کمپ ملی برای 10 ورزشکار!!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، جمعی همشهریان که فرزندانشان در «ورزشگاه آفتاب انقلاب» واقع در میدان اسب دوانی تهران فعالیت ورزشی دارند ، در تماس با رکنا، از موضوعی سخن گفتند که 1500 نفر از ورزشکاران مبتدی و ملی را محروم از استفاده از ظرفیت این ورزشگاه می کند. آنها می گویند که این ورزشگاه تنها مجموعه دو و میدانی اختصاصی این رشته در شرق تهران است که در سال 1383 افتتاح شده است. از آن زمان تا کنون، این ورزشگاه محل برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات بین المللی بوده است.

یکی از این همشهریان در گفت و گو با رکنا می گوید: از سال گذشته، زمزمه ایجاد کمپ تیم های ملی بسته شدن مجموعه به روی 1500 ورزشکار مبتدی و ملی در رده های سنی مختلف به وجود آمده و حدودا چهار ماه نیز به بهانه تعمیرات، و برگزاری مسابقات آسیایی، این ورزشگاه تعطیل بود و در این مدت، ورزشکاران مبدتی از رده های سنی 7 سال به بالا، در فضای پارک کنار مجموعه (در زمستان، در دمای -7 درجه) ورزش می کردند. در این مجموعه، حدود 30 مربی که شامل مربی های ملی و رده های پایه می شود، مشغول آموزش در این رشته هستند.

وی تاکید می کند: طی چند روز اخیر، با دستور آقای احسان حدادی، ریاست فدراسیون دو و میدانی، از تاریخ اول مهرماه 1403، این مجموعه تعطیل و فقط در اختیار ورزشکاران ملی که حدودا 10 نفر هستند قرار می گیرد. آقای حدادی گفته اند که سایر ورزشکاران، به سایر مجموعه ها مراجعه کنند. 

وی می افزاید: سوالاتی که از آقای حدادی در ذهن ما شکل گرفته است این است که مگر در تهران، چند مجموعه ورزشی دو و میدانی وجود دارد؟ اگر بخواهیم از شرق تهران به غرب برویم تا تمرین کنیم، روزانه چند ساعت باید در ترافیک باشیم؟ ورزشگاه های شیرودی، شهید کشوری و استادیوم آزادی هیچ کدام به طور کامل در اختیار مردم عادی نیستند و بعضا غیرقابل استفاده و فرسوده هم هستند. در این شرایط، با توجه به در پیش بودن سرما و وجود سالنی مجهز و اختصاصی برای دو و میدانی، باعث می شود خیل گسترده ای از علاقه مندان به این رشته، دلسرد شوند و کناره گیری کنند.

وی در ادامه می گوید: فدراسیون دو و میدانی، به دلیل ناتوانی در اضافه کردن ورزشگاه یا ورزشگاه های مجهز و اختصاصی، دست روی این ورزشگاه گذاشته و به جای برنامه ریزی اصولی و زمان بندی مناسب برای استفاده مفید از این مجموعه عظیم، بستن درهای ورزشگاه به روی ورزشکاران کار درستی نیست و می بایست اقدامی موثر در این مسیر انجام شود.

برای پیگیری این موضوع، خبرنگار رکنا با احسان حدادی، رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت و گو کرد. وی در ابتدا با اشاره به اینکه تعداد ورزشکارانی که از ظرفیت این ورزشگاه استفاده می کنند 1500 نفر نیست و نهایتا 150 نفر باشند و لیست اسامی آنها نیز موجود است، می گوید: آنجا کمپ تیم ملی است و ورزشکار تیم ملی نیز باید به دور از حاشیه تمرین کند. ورزشکار تیم ملی نباید هر آدمی را ببیند و مثل رشته های دیگر از جمله کشتی، تکواندو و... باید فعالیت کنند. 

وی تاکید می کند: ورزشکاران ما برای اینکه سال بعد برای رقابت های کشورهای اسلامی، قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی تمرین کنند، در آن محل که از قبل هم کمپ تیم ملی بوده است فعالیت می کنند. سایر ورزشکاران عزیز ما هستند و ارزشمند؛ ولی فدراسیون مسئول تمرین دهی قهرمانان تیم ملی است نه سایرین.

احسان حدادی تاکید می کند: به خاطر اینکه فدراسیون در چند سال گذشته با سرپرستی اداره شده است، در آن مجموعه، به روی همه علاقه مندان باز بوده در صورتی که آنجا مختصا کمپ تیم ملی بوده است. 12 سال پیش، وقتی آنجا تمرین می کردیم، شخص دیگری با ما تمرین نمی کرد. چرا که ورزشکار حرفه ای باید صد در صد تمرکزش بر تمرین باشد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به اینکه آیا در محل دیگری از شهر، کمپ تخصصی برای رشته دو و میدانی وجود دارد یا خیر می گوید: به غیر «ورزشگاه آفتاب انقلاب»، کمپ دیگری وجود ندارد. دو و میدانی جزء رشته های پر مدال است و نیاز است که ورزشکاران این رشته تمرکز کنند و در فضای تمرینی خودشان حضور داشته باشند.

کدخبر: 1041809 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟